mandag 14. juli 2008

14. juli 07 oppsummert i 10 punkter

14. juli 2007 - dagen som for alltid endret våre liv:

kl 03:30 - jeg våkner og går på do. Hører et "knepp" fra magen, og kjenner at den strammer seg
kl 03:36 - sier til gullgubben at i morgen tidlig må vi pakke den sykehusbagen
kl 03:40 - "Vi må pakke den bagen nå!"
kl 04:45 - vi parkerer på St. Olavs.
kl 05:00 - jordmor: "du har 5cm åpning. I dag blir dere foreldre"
kl 07:30 - full åpning, de verste riene er over, og
kl 08:11 - gullgutten min ser dagens lys for første gang
kl 08:12 - jeg får holde han, se på han, kysse han og eie han for en liten stakket stund
kl 08:30 - familie blir vekket til den glade, men overraskende nyheten. Ingen av de skjønner helt hva som har sjedd, nesten 5 uker før termin

Resten av dagen - har all verdens energi og overskudd. Kan ikke sove, orker ikke spise, vil helst ut å løpe et marathon eller skyte en bjørn. Jeg har født en sønn, og han er så perfekt!

Kjære gullgutten min - gratulerer med dagen!

2 kommentarer:

Katrine sa...

Gratulerer med overstått :)
5 uker før termin.. Har det hatt innvirkning på utviklingen hans?

Anaruh sa...

Nei, ingen ting. Han har utviklet seg helt etter gjennomsnittet på det meste, og noen ting er han faktisk litt foran snittet på.

Men sånn egentlig er jeg uenig i ultralydterminen min, som sa 16. august. Jeg (og legene som undersøkte han på St. Olavs etterpå) mener at den terminen var feil, og at han i realiteten "bare" var tre uker for tidlig, født ved 37+0. Og da regnes jo barnet for fullbårent. Scoret 10 på Apgar, og har aldri vært noe kluss med han i det hele tatt :) Det er vi veldig glde for!