tirsdag 2. september 2008

Mine 10 favoritteer

Jeg er ingen kaffedrikker, men tar det igjen på tefronten. Jeg drikker stort sett alle typer, og kan gjerne drikke min te med både sukker, melk og sitron. Dog ikke alle på en gang, og til ulike typer teer.
En annen ting med mine mange kopper med te er at de skaper minner. Her er min 10 på toppliste blandt poseteer om dagen, og bitte litt fra mimreavdelingen samtidig:


# Heat & Heathers Wild Blackcurrant. Ubestridt beste solbærteen som finnes! Helt nyoppdaget.
# Heat & Heathers Raspberry Leaf. Oppdaget denne da jeg drakk den som fødselforberedende te, men kan drikkes også av ikke-gravide. NB! Bør ikke brukes tidlig i svangerskapet
# Lipton Yellow Label. Den gode, gamle. går under nanvet Bestemorte hjemme hos oss, da svigerbestemor serverer denne teen på hytta si. best med mye sukker i!
# Twinings Earl grey. Også en klassiker. Veldig god til svigermors julekaker.
# Twinings Lady grey. Som Earl grey, bare enda litt bedre. Synes jeg.
# Liptons Nype og bringebær. Mye bedre enn vanlig nypete. Grei som kveldste siden den er koffeinfri. Når jeg tilsetter sukker i denne, blir den nesten som å drikke godtri.
# Twinings sitronte. På termons på fjelltur. Sammen med nistepakke bestående av brødskiver med salami og tomat. Mmmm.
# Yogy tea Womens balance. En av de bedre urteteene, og jeg synes den hjelper litt mot den verste PMSen også...
# Twinings African Rooibos. Med honning. Sitte i god skinnstol og lese avis i hotelltes frokostsal.
# Liptons blue fuit. Ikke fordi den er så fantastisk god, men fordi den minner meg om studietiden.



Ingen kommentarer: