onsdag 25. januar 2012

60 spørsmål

Egentlig så blogger jeg (nesten) bare lister med 10 punkter, men denne gangen klarte jeg ikke å la være å ta med alle 60. Vurderte å dele den opp i 6 innlegg, men synes at mye av sammenhengen ville bli borte da. Denne fine spørsmålslisten fant jeg hos Ting som gjør en glad:
  1. Hur gammal är du om fem år? 36
  2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? sjefen min og barna mine. På hvert sitt tidspunkt
  3. Hur lång är du? 171 - hvis jeg legger meg ned. Ellers er jeg samme distanse i høyde
  4. Vilken är den senaste filmen du sett? "Fatal Beauty" - en 80-talls politifilm med Whoopi Goldberg
  5. Vem ringde du senast? Et av styremedlemmene i barnehagen by mistake
  6. Vem ringde dig senast? En dame som spurte om å få delta på Kuala Lumpur konferansen 
  7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Da er jeg utenfor" - fra en kollega som trengte min hjelp til å passere adgangskontrollen
  8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS - definitivt.
  9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? De er gift på 33. året
  10. När såg du senast din mamma? Helgen før bursdagen min
  11. Vilken ögonfärg har du? Grønne
  12. När vaknade du i dag? 05:56 av en gulljente som lå å hylte og bar seg
  13. Vilken är din favoritjulsång? "Det lyser i stille grender" er så fin at jeg nesten må gråte hver gnag jeg hører (eller synger) den
  14. Vilken är din favoritplats? akkurat nå elsker jeg å være på jobben, faktisk! 
  15. Vilken plats föredrar du minst? Alle steder hvor det er litt for mange mennesker på en gang
  16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Sannsynligvis i bilen med barn som skal kjøres til langrennstrening og jazzballett eller noe sånn... Egentlig akkurat her jeg er nå; jobb, familie, trening, fritid og drømmer om å reise enda litt mer
  17. Vad skrämde dig om natten som barn? Frykten for krig og krokodillene under senga 
  18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? En intern sak samen med en kollega 
  19. Hur stor är din säng? 160 cm bred
  20. Har du stationär eller bärbar dator? Bærbar, både hjemme og på jobb
  21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med pysj og raggsokker, fryser jo alltid...
  22. Hur många kuddar har du i sängen? en til meg og en til mannen
  23. Hur många land har du bott i? Kun i Norge.
  24. Vilka städer har du bott i? Sauda, Stord, Bærum og Trondheim
  25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barføtt i sommergress, raggsokker ellers
  26. Är du social? Veldig. Men trenger tid helt alene også, for å balansere
  27. Vilken är din favoritglass? Er ikke noe ismenneske, men hvis jeg må velge må det være en med litt spesiell smak. Ben & Jerry har mye spennende som må testes ut ved anledning
  28. Vilken är din favoritefterrätt? Kake er aldri feil
  29. Tycker du om kinamat? Ja, og jeg er veldig glad for at det finnes en vedlig bra kinarestaurant i Sanvika. Bokstavelig talt en skjult perle!
  30. Tycker du om kaffe? Ja, men helst med mye melk og sjokolade og/eller karamell. Og aller helst fra Starbucks! Bare to måneder til jeg skal ut og reise til Starbucks-heaven nå!
  31. Vad dricker du till frukost? Appelsinjus. Og te hvis jeg ha tid
  32. Sover du på någon särskild sida? Gullgubben ville vel sagt at jeg liker å sove på hans side...
  33. Kan du spela poker? Nei, jeg kan ikke fordra (å tape i) kortspill - spiller så og si aldri!
  34. Tycker du om att mysa/kela? Når anledningen er passe. Jeg har blitt dårligere på dette med årene, dessverre
  35. Är du en beroendemänniska? Nei
  36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, studievenninne Helene og alle disse her
  37. Vill du ha barn? Ikke flere enn de to jeg har
  38. Kan du några andra språk än svenska? Eh - norsk! Og engelsk. Og litt tysk som henger igjen fra skolen, samt at jeg kan forstå og gjøre meg forstått så vidt på dansk, fransk, spansk, nederlandsk og tyrkisk. På en god dag...
  39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja. Jeg var russ, jeg var full, hadde kløyvd leppa og måtte sitte forran da rommet bak var fylt med andre russ med verre skader...
  40. Föredrar du havet eller en bassäng? Svømme i basseng, bade i havet. 
  41. Vad spenderar du helst pengar på? Aller helst skulle jeg vel skrevet "boliglånet", men det ærlige svaret er god mat, bøker, reiser og opplevelser, te, kaffe latte, magasiner og skjønnhetsprodukter. Helt totalt unødvendige, men akk så deilige saker, med andre ord!
  42. Äger du dyrbara smycken? Gifteringen er ikke så dyr, men har enorm affeksjonsverdi. Allianseringen med fem diamanter er den dyreste sånn pengemessig sett. 
  43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Ser sjelden tv lengre, blir vel i så fall 71 grader nord sammen med mannen
  44. Kan du rulla med tungan? Jepp
  45. Vem är den roligaste människan du känner? Min sønn kommer høyt opp på listen, han har stor underholdningsverdi til tider :)
  46. Sover du med gosedjur? Nei
  47. Vad har du för ringsignal? Den som er iPhone default. Har aldri interessert meg i ringetoner
  48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, og de har mine barn fått arve - kjempetøft!
  49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En Londonbuss i bokhylla
  50. Flirtar du mycket? Akkurat passe mye
  51. Kan du byta olja på bilen? Hmmm, hvis jeg måtte hadde jeg vel klart det. Pappa tvinget meg gjennom en leksjon for 12 år siden, og sammen med Wikihow skulle jeg vel klart det
  52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nei
  53. Vilken var den senaste boken du läste? "Bare mjuke pakker under treet" av Levi Henriksen
  54. Läser du någon dagstidning? Ikke fast, men blar ofte gjennom avisene på jobb mens jeg venter på at tevannet skal koke opp
  55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja, to ganger i uken får jeg tilsendt den søte lokalavisen fra stedet jeg vokste opp. 
  56. Dansar du i bilen? Nei, hvordan skulle jeg få til det i en Skoda Fabia???
  57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P4 i dag tidlig. De har de beste frokostpraterene synes jeg
  58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Stekeanvisningene for fiskegratengen vi skal ha til middag i morgen
  59. När var du i kyrkan senast? På julaften
  60. Är du lycklig? Ja, for tiden er jeg vanvittig lykkelig! Alt har falt på plass etter jul: jobb, familie, trening, fritid, vennetid - you name it! Det er så deilig og det føles så fortjent, for 2011 var et tungt år for meg. Heia 2012, måtte tilstandene vare evig!
Oppfordrer andre lesere til å lage seg en slik liste også, enten i egen blogg eller i kommentarfeltet. Jeg er sikkert helt idiot, men synes det er gøy å se hva andre svarer på sånt, jeg! Gi meg et hint, så kommer jeg og leser! Lykke til :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har ingen blogg, men innlegg som dette gir meg innimellom lyst til å kaste meg uti det. For i likhet med deg synes jeg også det er gøy å se hva andre svarer på sånt! Akkurat nå undrer jeg meg over at verden er så liten, også på det store internettet. Sauda er definitivt ikke et stort sted, men der tråkka jeg de første 17 åra mine :)

Anaruh sa...

:) Sauda, ja. Det er ikke store stedet, men jeg møter stadig på folk som har bodd der lengre eller kortere perioder. Er litt rart, det der...

Borghild sa...

Vanskelig å finne en kreativ måte å svare når svaret mitt egentlig var det samme som ditt... :) Fin liste!

Sulvis sa...

Nå har jeg svart i bloggen min. :)

Anaruh sa...

Og nå har jeg vært innom og lest hos dere begge, Sulvis og Borghild! Morsomt å se hvor mye likt det faktisk ble!

Og Borghild: Solsiden Spa - deilig! Jeg var der en gang mens vi bodde i Trondheim, og det var veldig delikate omgivelser og flink massør :) Kos deg!