onsdag 25. april 2012

10 ting som får meg til å smile

Aaah - Serenity

Jeg er litt i transe her om dagen. I går fikk jeg vite at jeg trenger å få gjennomført et lite operasjonelt inngrep, og jeg har fått time på sykehuset på mandag. Det er ikke store greiene, men for en som aldri egentlig feiler noe, så setter sånt seg litt under huden. Det hjalp veldig å kunne fortelle det til gullgubben i går, men jeg måte vente hele dagen til han var ferdig på kurs, og til barna var i seng. Hadde legetime om morgenen, men hadde ikke noe lys til å dra hjem og sitte der alene og gruble og tenke. I stedet dro jeg på jobb, og på vei dit prøvde jeg å tenke bare positive tanker. Lagde selvfølgelig en liste, og selv om den kommer et døgn for sent – her er 10 ting som fikk – og fortsatt får – meg til å smile:
  1. En telefon fra en headhunter som hadde skikkelig lyst til å rekruttere meg til en annen jobb
  2. En lapp på kontorpulten om å ringe tilbake til «Rar + ulv –g». Tar du den?
  3. Smakfulle blå plommer fra jobbfruktkurven
  4. En ny app som gir meg smilys på iPhone’n
  5. Tanken på å ha barna litt alene på ettermiddagen. Har lyst til å ta dem med ut og kjøpe is
  6. Söderte
  7. Tanken på at vi skal på Karius og Baktus teater sammen med barna til helgen – åh – som de gleder seg J
  8. De grønne bjørkene som jeg plutselig la merke til her en dag. Wow – snart sommer, tenkte jeg
  9. 10 års forlovelsesdagsgaven fra mannen min, som kom i fin pakke i går – perfekt timing, egentlig!
  10. At jeg ikke har noen pressende oppgaver som henger over meg. Ikke noe på jobb, ikke noe styrearbeid og ikke noe hjemme. En deilig anledning til å styre egen tid i dagene fremover!

4 kommentarer:

Stine Marie sa...

Koselig liste! Er ikke alltid de store tingene som gjør en mest lykkelig. Lykke til med operasjon! Det går helt sikkert veldig fint :)

SV: Takk for gratulasjonen! Satser på masse lesing når frøkna kommer ut av magen :)

Nina sa...

Lykke til med operasjonen!

Jeg ville bare si at jeg smiler av din fine blogg :-)

maria sa...

Så flink du er til å tenke positivt. Masse lykke til med operasjonen!

Anaruh sa...

Tusentakk alle sammen!