torsdag 24. mai 2012

10 ting jeg vil gjøre for meg selv i dag


O’ crappy day! Dagen i dag er ikke god. Jeg har hodepine, PMS, føler meg oppbålst og smellfeit, og jeg har nettopp fått høre at en av mine favorittkollegaer mest sannsynlig skal slutte (og siden det ikke er offisielt ennå, kan jeg ikke snakke med henne og bli ferdig med det). Jeg hadde egentlig tenkt å lage en sutreliste over alt som var kjipt i dag, men ombestemte meg. I går hadde jeg jo planer om en ettermiddag helt for meg selv. I stedet endte jeg opp med å passe en syk (utslitt) gullgutt i stedet. Var nesten på gråten da barnehagen ringte og «frarøvet» meg Anaruh-tiden min, men innen jeg kom hjem hadde jeg rukket å trøstespise litt vaniljefudge, og fokusere på at egentilg var det helt ok å få litt alenetid sammen med gutten min også. Og slik har jeg planer om å endre dagens humør også – positive thinking! Så – her er 10 fine ting jeg skal gjøre for meg selv i dag:
  • Lage en kopp til med pasjonsfruktteen fra Te og Kaffehuset i Trondheim
  • Velge noe sunt og godt til lunsj og spise den ute i sola
  • Og bruke litt av tiden til å plukke noen syriner fra en busk rett nedi gata her
  • Drikke mer vann
  • Ringe og bestille en massasjetime
  • Gjøre en ekstra innsats for å få til noe jeg egentlig ikke kan. Liten humørmessig fallhøyde siden jeg ikke forventer noe, men stor gevinst i form av mestringsfølelse dersom jeg klarer det
  • Legge inn treningsminutter i jobbens treningsportal. Det gir meg alltid en ekstra piff å se hvor flink jeg er i forhold til de andre
  • Tilbringe litt tid på badet i kveld, og gjøre kroppen hakket mer sommerklar: skrubbe, smøre, lakke negler…
  • Finne fram iPoden på telefonen og høre på Madrugada til arbeidet
  • Lage ønske/kjøpeliste som gullgubben kan ha med seg på taxfree når han skal ut og reise neste uke

Ingen kommentarer: