lørdag 2. juni 2012

10 ting som motiverer meg til å trene

  1. Bilder av meg selv hvor jeg var slankere enn nå
  2. Morsom løpemusikk
  3. Å ha et treningsmål. Jeg har meldt meg på Oslo Maraton til høsten...
  4. Gruppetimer med flinke instruktører
  5. Å se at vekten går ned/klærene blir løsere/dobbelthaken forsvinner/musklene blir større
  6. Inspirasjonsbilder
  7. Tanken på den deilige følelsen etterpå
  8. Å legge inn treningsminutter i jobbens treningsportal
  9. Å kunne tenke at "Jeg er en sånn som trener"
  10. Den deilige, dype søvnen man oppnår etter en ettermiddag/tidlig kveld med hard trening
I tillegg kunne jeg jo listet opp alle helsefordelene, men jeg ser på dette som bonus, ikke inspirasjon i seg selv. Å vite at jeg reduserer faren for hjere-kar sykdommer er liksom ikke det som skal til for at jeg skal snøre på meg skoene når jeg helst vil synke ned i sofaen med te og sjokolade. Men - oj - kom på en siste ting som i alle fall nesten når opp på 10-på-topp listen da: at man ved å trene gjør plass til stunder med te og sjokolade - uten at dette går på vekta løs. Jippi! Ut og løpe/sykle/spille fotball/svømme/hoppe eller danse nå!

5 kommentarer:

Sulvis sa...

Hear, hear! Nå er det snart to uker siden jeg hadde min forrige treningstur, og jeg føler meg allerede i forfall. Planen er å fikse på det i morgen.

Er det halvmaraton du skal løpe?

Anonym sa...

Takk for inspirasjon! Første gang jeg er innom bloggen - og sikkert ikke siste - og nå fikk jeg lyst til å løpe en tur med hunden i pøsregnet!

maria sa...

Den listen trengte jeg! :)

Anaruh sa...

:D

Sulvis: neeei, det ble bare 10 km denne gang, for jeg sliter litt med bekkenet etter frødsel (for 3 år siden! Grr!) fremdeles. Men det går bedre for hver gang jeg trener, føler jeg, så kanskje halvmaraton neste høst.

Sulvis sa...

Jeg forstår hva du mener; bekkenplager har holdt seg i maaaange år hos meg. Trøsten er at det som regel blir bedre. Nå er det knærne som krangler med meg, men vi får se om jeg klarer å gjennomføre kvart eller halv. Kanskje på tide å sjekke om det er ledige plasser. ;)