tirsdag 15. desember 2015

10 bøker på julens leseliste

Beklager dårlig bilde, men jeg rakk ikke å få fotograferingen unna før dagslyset var over

Luke 15 i Listebloggens adventskalender er herved åpnet.
Her er 10 bøker på min leseliste for juleferien 2015:

# Sense and Sensibility - Jane Austen - lest
# Idioten II av Fjodor Dostojevskij
# Bare et lite sammenbrudd - Ebba Haslund - lest
# I et speil, i en gåte - Jostein Gaarder
# Harry Potter og Mysteriekammeret - J.K. Rowling. Sammen med gullgutten
# Frøken Smillas fornemmelse for snø - Peter Høeg - lest
# Stille dager i Mixing Part - Erlende Loe
# Undis Brekke - Gunhild Øyehaug
# En av oss - Åsne Seierstad
# Svar på brev frå Helga - Bergsveinn Birgisson

Nå skal jeg fortsette med støvtørking, pussing av sølv og legging av barn, før jeg skal synke sammen med bok og den første koppen av min nye jule-te fra Kusmi. Og alle hjerter gleder seg!

7 kommentarer:

Hermia sa...

Vilken flott läshög! Är Undis Brekke ny? Gillade mycket Vänta, blinka!

Anonym sa...

Har nett lese den nyaste av Peter Høeg: Effekten av Susan. Den var ikkje noko for meg, men fullførte fordi eg likte så godt Frøken Smillas ..... God lesefornøyelse! Cilla

KoseligKoselig sa...

En fin lesebunke :) Kos deg masse!
jeg leser Poirots jul akkurat nå, eller: Guds kvern maler sakte :)

Anaruh sa...

Hermia: jeg har ikke lest noe av Øyehaug ennå, og kjenner ikke forfatterskapet hennes, så jeg vet ikke om den er ny eller ei, dessverre.

Cilla: Jeg gleder meg veldig til Frøken Smilla. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke har lest den før; har jo visst om den i åreveis. Men nå! Nå skal det bli :)

KoseligKoselig: Den Poirot leste jeg for såpass mange år siden at jeg ikke helt husker hele plottet og hvem som gjorde det. Mulig den må settes på lista for neste jul? Husker i alle fall at jeg likte den veldig godt :)

Lynetmor sa...

Hei, mange fine titler der- Har bare lest en av dem, og det er frøken Smilla ;-) Ha en fin kveld :-)

Anaruh sa...

Har du planer om å lese i jula, Lynetmor? I så fall - hva da? Og hvordan likte du Frøken Smilla? Har hørt flere si mye bra om den, så jeg gleder meg til å gå i gang med den :)

Lynetmor sa...

Ja, jeg likte frøken Smilla, selv om det er mange år siden jeg leste den :-)

Jeg skal lese ut "Julebrevpikene" som jeg har begynt på.
Så skal jeg lese "Playground" av Kepler, selv om noen sa i går at den var dårlig :-(
Så skal jeg lese ut "Karitas" som jeg også holder på med.
Og en "liste for livet" av Spielman, hvis jeg får tid.

Har egentlig bare lyst til å dra hjem og lese, men det spørs om det blir noen tid før seint i kveld.
God juleferie :-)