tirsdag 8. desember 2015

10 julesanger på dagens spilleliste

I dag jobber jeg med å tømme mailboksen og legge møter for 2016 inn i kalenderen. Jeg har julete i koppen, gråvær ute og julemusikk på øret. Her er 10 spor så langt i dag (etter at jeg var ferdig med Bugge Wesseltofts It’s snowing on my piano):

# Sufjan Stevens – Holy, holy, holy
# Ertha Kitt – Santa Baby
# Dizzie Tunes – En bitte liten funklende stjerne
# Kurt Nilsen og Christel Alsos – Baby, it’s cold outside
# Alf Prøysen – Julekveldsvisa
# Kay Starr – December
# Joni Mitchell - River
# Rolf Lislevand – Jeg synger julekvad
# Aage Kvalbein - Gabriels obo
# Glen Campbell – Christmas day

I ettermiddag skal vi på juleavslutning med førsteklassingen vår, og da er det hun som skal synge og lese vers. Til kvelden venter gløgg og julekortskriving. Til tross for mangelen på snø, begynner julestemningen å komme kjenner jeg. 

Da klokka nærmet seg 23 i går kveld, kunne jeg endelig sette meg ned og nyte sesongens første juleappelsin og dagens luke fra tekalenderen: Pomander - rooibos med appelsin og nellik. 

Ingen kommentarer: