mandag 28. desember 2015

10 ting jeg har lyst til å gjøre i resten av juleferien


Hei igjen bloggen! Her sitter jeg og koser meg med en kopp te, tente julelys, utsikt til en nedsnødd hage og lyden av to bestevenninner som leker oppe. Romjulsidyll!

Etter en halvannen ukes bloggpause (julafteninnlegget var forhåndsprogrammert) er det godt å være tilbake. Siden sist har vi vært og feiret jul hos mamma og pappa på Vestlandet, spist mye god mat, vært sammen med familie, gått turer i øs-pøs-regn og ventet på kolonnekjøring over fjellet hjem.

Nå er vi hjemme igjen, vaskemaskinen snurrer som aldri før, og nye ting skal finnes plass til. Jeg har også fått ryddet bort den siste adventspynten og erstattet den med hardbarka julefarger: rødt, hvitt og grønt - ispedd litt sølv og gull her og der. Siden vi har vært borte en uke har vi ikke juletre i år, og da må man ta igjen på annet vis. For undertegnede varer juleferien enda en uke, så her skal ingen julefølelse ut før om lenge! I de kommende dagene har jeg tenkt å slappe av mest mulig - ingen lett greie når man deler hus med en haug med voksne og barn med egne vaner og viljer, samt ingen rom som kan stenges av for å sitte og lese i. I tillegg til å ligge på sofaen og lese, har jeg tenkt å gjøre i alle fall følgende 10 ting:
  1. Ta manikyr og pedikyr. Må jo friske opp neglene før det nye året
  2. Kjøpe silkefuru, ilex og amaryllis til vasen
  3. Drikke gløgg, se julefilm og spise julegodis
  4. Gå på kino. Har lyst til å se Star Wars, Hunger Games og Joy
  5. Skrive liste over månedsmål for januar, samt 100 ting å gjøre i vinter
  6. Rydde i bokhyllene mine, og oppdatere denne listen. Lurer på om det er flere eller færre enn 120 uleste nå?
  7. Lage kalkun til nyttårsmiddagen
  8. Fikse iTunes. Ikke en ting jeg har veldig lyst til, men det må gjøres. I følge kundestøtte
  9. Trene på Elixia. Og ta badstue etterpå!
  10. Gå på ski i marka
Men aller først: skrive handleliste, ta en tur på biblioteket og butikken og deretter middag og mer klesvask. Er det mandag, så er det mandag! Ha en fin uke alle sammen- plutselig er jeg tilbake!

2 kommentarer:

KoseligKoselig sa...

God romjul, høres ut som en fin jul hos deg så langt :)
Mange koselige bilder på insta har du :)
Til onsdag blir det Star Wars på oss og jeg gleder meg veldig. Elsker sånne filmer haha :)
Koselig å finne plass til nye ting etter julaften, jeg håper du fikk det du ønsket deg og litt til!
God romjul videre og så vips er det nyttår med nye lister og masse moro :)

:)

Anaruh sa...

Hei igjen Mette - tusen takk for alle de fine ordene! Har en veldig koselig jul, og etter at vi kom hjem har tempoet roet seg litt også ;) Heldige deg som skal se Star Wars; tror rett og slett jeg bare må bestemme meg for en kveld og dra. Men så er det så veeeeeldig deilig å bare bli værende hjemme i ens lune hule!

Og ja - det kommer mange nye lister i ukene, månedene og året som kommer. I alle fall hvis jeg får bestemme!