fredag 18. desember 2015

10 ting på min liste over julegodis

December 2012
Fra en lørdag for tre år siden

Dagens kalenderluke er å "Handle inn julegodter". Det er fredag, og i dag begynner min superlange juleferie - dette blir bra! Jeg tror kanskje ikke jeg kommer til å kjøpe inn alt godteriet på lista under, men det er fint å ha en oversikt over ting som er godt til jul, selv om ikke alt blir spist hvert eneste år. Her er 10 ting som er julegodis for meg:

# Kremtopper
# Skumnisser/juleskum
# Fiken. Så søtt at det fint går i kategorien godis
# Gløgg
# After Eight
# Vaniljefudge
# Brente mandler. Disse skal jeg lage selv litt senere i dag
# Rocky Road
# Rødbrus
# Dronningsjokolade

Heldigvis er dagens luke i barnas adventskalender å dra i svømmehallen, for her trengs det bevegelse for å gå i null i kaloriregnskapet! Og heldigvis er jeg ikke så glad i marsipan, pepperkaker, medisterpølser eller smultringer ...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rocky road skal lages for første gang i dag. Både ser og høres godt ut! Ellers er sjakkruter en stor favoritt her i huset. Trippel deig...
Nå er huset sånn passe ryddig, soveromsetasjen gjenstår. Skittentøyskurvene er nesten tomme (!!) og nesten alt av klær er brettet (!!!!). Jeg er mentalt klar for fri og kos og sulling, men jobber halv dag man og tir. Lillejulaften starter med en morgentreningsøkt sammen med to trimvenninner- med påfølgende frokost på cafe. Tradisjon gjennom 5-6 år nå! :-)
Jeg ønsker deg en god jul, Anaruh! :-)
Julehilsen fra Wibecke

KoseligKoselig sa...

Åh her var det mye godt da, nam nam nam :)
Rocky road har jeg også hatt lyst til å lage i flere år, men aldri fått somlet meg til å gjøre. Jeg burde... neste jul gjør jeg det!
I år har jeg bakt pepperkaker, og kastet de ... det er det verste hahahaha... jeg kjøpte deigen og den var ikke god. jeg mistet bare helt lysten og de Eiffeltårnene jeg skulle lage så ut som skakke sjiraffer hahahaha!
Næh... jeg kjøper heretter :D
men Rocky Road skal jeg nok klare (kanskje).
Ellers har jeg bestilt julegave til meg selv på Amazon, jeg klarte ikke stå i mot offisiell Zumba reklame for ny dvd og klikket den hjem skikkelig fort. Nå gleder jeg meg til starte nyåret med litt heftig trening igjen i tillegg til vannaerobics.
Men først får jeg vel jobbe litt til og så er det julaften og masse kos :)
Nå skal jeg legge meg og lese i boken min før jeg sovner, Poirots jul (eller Guds kvern maler sakte).
Ha en fin uke som kommer :)

Hilsen Mette

Anonym sa...

Ønsker deg en riktig god jul!
E