torsdag 3. desember 2015

10 x akkurat nå

Akkurat nå drømmer jeg om snø og julestemning /1/

- har jeg hjemmekontor
- drikker jeg sesongens første kopp med Cachemire fra Le Palais des Thés
- legger jeg over Spilleren av Dostojevskij til iTunes. Lydbok er perfekt når man kjører eller gjør husarbeid
- ar jeg fyr i ovnen. Mannen var så snill at han fyrte før han dro på jobb
- hører jeg Peggy Lee synge White Christmas
- har jeg yoghurtøtter ved min side; litt brainfood må man ha når man jobber
- dufter det deilig av svibler i vasen ved siden av meg
- er alle julelysene tent; de siste lyslenkene kom opp i går kveld
- jobber jeg med utvikling av et nytt rapporteringsverktøy
- planlegger jeg en tur ut i dagslys og frisk luft i lunsjpausen

2 kommentarer:

Anonym sa...

En fin "pust ut"-liste. Jul blir det uansett hva vi gjør og ikke gjør i adventstiden!
Men så vil man jo gjerne at julen skal bli best mulig da. Ungene skal liksom få den "perfekte barndomsjulen". Jeg føler meg litt dratt i to retninger med tanke på dette. Både slappe av og ta det litt som det kommer, samtidig som jeg gjerne vil ivareta og skape nye familietradisjoner.
Hvite kakemenn MÅ vi uansett bake! ;-)
God helg!
E

Anaruh sa...

E: ja, jeg skjønner hva du mener. "Heldigvis" er det ikke den delen av jul og advent jeg gjør sammen med mann og barn som hauser meg opp; det er mer at jeg får for meg at det er så mye annet jeg skal rekke før jul. Som om verden ikke finnes etterpå, liksom ...