søndag 31. januar 2016

10 bøker jeg leste i januar

Fineste bursdagsgavekoppen! På fredag kjøpte jeg boken, og lørdag tok jeg opp filmen

God søndagsettermiddag! Mens jeg venter på at potetene skal bake ferdig, har jeg tatt en oppvask og hørt de siste "sidene" av Dr Jekyll og Mr Hyde av Robert Luis Stevenson på lydbok. Med denne har jeg faktisk lest hele 10 bøker i januar, og det må jo feires med en liste over disse:
  1. Frøken Smillas fornemmelse for snø av Peter Høeg 
  2. En av oss av Åsne Seierstad 
  3. Den hemmelige historien av Donna Tartt 
  4. Vinternoveller av Ingvild H. Rishøi 
  5. Idioten av Fjodor Dostojevskij (lydbok)
  6. Ikaros av Axel Jensen 
  7. Opptegnelser fra et kjellerdyp av Fjodor Dostojevskij 
  8. 1964 av Ragnar Hovland (lydbok)
  9. Kappen av Nikolaj Gogol 
  10. Dr Jekyll og Mr Hyde av Robert Louis Stevenson (lydbok)
Hurra for bøker og biblioteket og for lesetips og for venninner med lik litteratursmak!

1 kommentar:

Fjodor sa...

Imponert over antall Fjodor-bøker du har lest. :) For øvrig imponert over antall bøker lest generelt! Wow!

I dag leste jeg (i Aftenposten (papir)) Thorstein Hvattum skrive om papirboken, den du kan bla i, den som gir en indre balanse i en hektisk hverdag. Fint! Jeg lot meg imponere av at han tilbringer en og en halv (ja, riktig!) time i sofakroken med en bok _hver morgen_. Det skal jeg søren meg begynne med, jeg også. Begynne med en halvtime, kanskje?

Å lese om andres kjærlighet til bøker gjør meg så inderlig glad. Takk!

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Uten-den-klassiske-boken-i-bagasjen_-blir-vi-historielose-8343666.html