torsdag 28. januar 2016

10 ting som føles som februar

Tidligere i uka nevnte jeg at jeg har hatt februarfølelsen noen dager nå. Av en eller annen grunn er februar en følelse, og ikke bare en måned. Jeg kan ikke helt beskrive den, men jeg vet i alle fall hvordan den oppstår, og hvordan den materialiserer seg. Februarfølelse er:
  1. perleblomster i potter innendørs
  2. karnevalstanker
  3. det økende dagslyset - nå er det lyst når jeg kommer hjem fra jobb!
  4. tulipanene som vokser seg ut av vasen
  5. mildværet som plutselig dukket opp denne uken
  6. fuglesang
  7. behovet for å lese Sigrid Undset og Cora Sandel
  8. New York-lengsel og wanderlust
  9. behovet for å bruke pasteller innendørs
  10. dager tilbragt i slalombakken
Blomster, pakker i posten og en bunke bøker. Februar - snart er du her igjen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Februar er deilig! Plutselig kommer de små hintene om at vinteren snart trekker seg tilbake. Hintene om at energien, lyset og fargene er på vei. Men ennå er det tid til rolige innekvelder, tid til å bare være til. :-)
Ha en god dag videre!
E

Anaruh sa...

Akkurat sånn er det, E! Spot on!

S sa...

Har faktisk en spotifyliste med navn februar. Der havner alle sanger som gir meg stemningen avfebruar. For februar er definitivt en helt egen følelse - og en fin, fin måned!

Anaruh sa...

S: jeg har ikke laget egen liste for Februar, men for vårvinteren, og den gleder jeg meg skikkelig til å begynne å høre på etterhvert!

Da jeg gikk til jobb i dag blåste det en mild vind mot ansiktet, det var lyst ute, og pga mildværet ligner det på slutten av februar nå. Liker det veldig, men også glad for at det har meldt mer snø til uka; synes det er litt tidlig å avslutte vinteren allerede nå ...