tirsdag 12. januar 2016

10 ting som kan gjøre tirsdagen din finere


Da jeg våknet i dag ville jeg helst bare trekke dyna over hodet og sove videre. Men man har da en jobb å gå til, barn som skal på skolen, middag som skal lages og klesvask som skal brettes. Da er det bare å bite det i seg, og prøve å være så positiv og motivert som mulig.

Hvis du  stod opp med samme bein som meg i dag, kan det hende du kan finne litt glede i et eller flere av disse 10 tingene som kan gjøre dagen bedre:

¤ neglelakk. Jeg har tatt med meg Chanels Rose Confidentiel, og skal legge et lag nå straks
¤ masse kaldt (hvis du liker det), friskt vann
¤ musikk til arbeidet. Jeg vurdere Bachs cellosuiter
¤ en gåtur i lunsjpausen. Frisk luft er aldri feil
¤ og en varm tekopp når man kommer inn igjen!
¤ en god og lang klem av noen man er glad i
¤ dessert etter middagen; jeg tenker fruktsalat. Mango, bringebær, kiwi, druer - nam!
¤ gjør noe fint for noen andre. Måk snø for naboen, gi penger til Røde Kors, reis deg på bussen
¤ å se på TV mens man bretter klesvask. Jeg skal se Krig og Fred, tenkte jeg
¤ blomster. Jeg har vasene fulle etter bursdagen

Bursdagsblomster; bukett 1 av 4!

2 kommentarer:

KoseligKoselig sa...

Her er mine tirsdagspositiviteter
1. Jeg sov godt hele natten gjennom i natt! hurra
2. Jeg fikk servert kaffe og melk av min kjære når jeg stod opp
3. Jeg fikk overraskende haik av min supersnille gode nabo Anne når jeg var på vei til jobb i dag, slik at jobbveien min bare ble på knappe 15 minutters gange.
4. jeg fikk tatt noen litt fine (synes jeg selv da) instagram bilder av bryggeriet her nede før jeg startet på bakken hit.
5. Jeg har fått spise lunch i fred og ro fordi jeg har endelig fått avløsning
6. jeg leser fine blogger mens de andre spiser nå
7. Jeg hører på hyggelig radio
8. Jeg gleder meg til å gå hjem i ettermiddag og spise middag med mannen min (som han har laget ferdig på forhånd, spinatsuppe)
9. Jeg skal lese ut novelleboken min i løpet av i kveld og på biblioteket og låne ny til torsdag.
10. Jeg gleder meg til fredag for da skal vi på kino og se den nye Q. Tarantino filmen :)

Ha en fiiiin tirsdag Anaruh :)

Anaruh sa...

Så fin liste! Håper onsdagen din blir like fin :D Og så lurer jeg på hvilke noveller du leser?
Jeg leser Vinternoveller av Ingvild Rishøi, og hun skriver SÅ bra! Satt og leste i går kveld, og tårene bare strømmet nedover kinnene.

Forresten: jeg kom på en bok som jeg vil kalle feelgood: Little Women! Og novellene til Bjørg Vik. De er ikke nødvendigvis slik at man ler av de, men hun skriver så fint, og det gjør utslaget for meg.