lørdag 2. januar 2016

100 ting å gjøre i vinter


Trysil - vinteren 2013
  1. Ha sukkerfri uke
  2. Lære meg fransk med duolingo-appen
  3. Ta båtførerprøven
  4. Drikke pasjonsfruktjus
  5. Lese videre Livets Lenker-serien
  6. Strikke ferdig videre på skjørtet jeg begynte på i jula
  7. Kjøpe tulipaner til helgen
  8. Dra på husmorferie
  9. Feire Fastelavn
  10. Kjøpe hvite liljer til Maria budskapsdag
  11. Se en Oscarnominert film
  12. Bruke roseskrubben fra REN
  13. Bake skoleboller
  14. Se Fuller House på Netflix
  15. Lese en bok med mer enn 500 sider
  16. Lage Tom Kha Gai-suppe
  17. Invitere Insta-grannies på te og fyrstekake
  18. Ha lesesirkel med Maren
  19. Kjøre nedoverski
  20. Gå i Operaen
  21. Planlegge sommerhagen
  22. Lage sashimi hjemme
  23. Spise mandelkjernepudding med bringebærsaus
  24. Ha komler til middag på feitetirsdag (9. februar)
  25. Ta den årlige vareopptellingen i te-skapet mitt
  26. Spise nachos
  27. Drikke te på terrassetrappa så snart det er mulig
  28. Bake pizzasnurrer
  29. Plante karse
  30. Kjøpe bøker på Mammutsalg. Gitt at jeg finner noen jeg vil ha
  31. Gå tur rundt Kalvøya
  32. Gå på ski i marka
  33. Lage ny litteraturmålsliste for 2016
  34. Dra på dagstur til Sverige
  35. Lage granola
  36. Ta badstue. Gjerne med innslag av kaldkulp
  37. Drikke blodappelsin-te
  38. Lese Harry Potter og Mysteriekammeret for gullgutten
  39. Spise mitt faste vårvintermåltid (knekkebrød med Jarlsberg, blåbærbiola og grønne druer)
  40. Kjøpe løkplanter til å ha innendørs
  41. Lage svensk pizzasallad
  42. Feire bursdagen min
  43. Lage Coconut Panna Cotta
  44. Spise fruktsalat
  45. Holde på jula til 13. dag jul
  46. Drikke Mexican mango-te
  47. Trene minst 25 ganger
  48. Gi blod
  49. Kjøpe en fin helgepakke til meg selv en uke jeg virkelig fortjener det
  50. Bake grytebrød
  51.  
    Moctail-hour anno vinteren 2015

  52. Ha mocktail-hour
  53. Ta påskeferie
  54. Lete etter vårblomster
  55. Gå tur i lunsjpausen
  56. Spise ost og kjeks med "rødvin" (les: druejus) til
  57. Plukke kvister som blomstrer når de kommer inn i varmen
  58. Lete etter (og kjøpe hvis jeg finner) en bordlampe til stua
  59. Markere Kvinnedagen
  60. Spise en Kvikk Lunsj
  61. Prøve minst en ny Elixia-time - utgår fordi jeg liker utetrening myyye bedre
  62. Lese bok på kafé
  63. Dyrke spirer i kjøkkenvinduet
  64. Se film sammen med kjæresten min
  65. Kjøpe nytt undertøy
  66. Lage en vinterspilleliste i Spotify
  67. Gå kveldstur med venninne
  68. Spise blodappelsiner 
  69. Henge opp stjernekartet mitt på gullguttens rom - utgår pga plassmangel
  70. Kjøpe påskeliljer 
  71. Bestille en frisørtime 
  72. Gå tur og lytte etter den første svarttrosten 
  73. Spise store mengder mango 
  74. Drikke Pai Mu Tan fra Solberg & Hansen 
  75. Dra på Sivert Høyem-konsert med venninne 
  76. Henge sengetøy ut til tørk på snora
  77. Høre den nye Serial-sesongen på podcast
  78. Lese på senga
  79. Bytte om fra vinter- til vårtekstiler i stua
  80. Kjøpe ny pasjonsblomst - finnes ikke i butikk
  81. Lese påskekrim
  82. Lete etter en fin cross body-veske
  83. Se New York, I love you. Igjen
  84. Lage vafler
  85. Gå i kirken på langfredag
  86. Bestille en tannlegetime
  87. Holde fastetid
  88. Lese en novellesamling
  89. Ta fotbad
  90. Dra i svømmehallen
  91. Spise frokost på Kaffebrenneriet
  92. Planlegge en langhelg borte en gang utpå vårparten
  93. Spise Freias fylte påskeegg
  94. Gjøre yoga
  95. Dra til Asker på lørdagshandling
  96. Bake Blondies
  97. Markere Valentine's day
  98. Brenne ned alle restene av advents- og julelys
  99. Drikke solbærtoddy
  100. Kjøpe en primula
  101. Lakke neglene med Chanel no 481 - Fantastic

  102. Hagedrømmer og blåbærbiola; februar 2015

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjohoi for en start på listebloggåret!! Veldig imponert over den vinterlista di. Hvor lang tid beregner du på å få gjennomført den? Jeg tror jeg skal lage en sånn liste selv, men med en smule selvinnsikt så vet jeg at den må reduseres kraftig. Kanskje 30 punkter kan være overkommelig for meg. He he. Her er strategien å legge lista så lavt at jeg er sikker på å lykkes, om det i det hele tatt gir mening å snakke om å lykkes når det gjelder en liste over hyggelige gjøremål.
Ønsker deg et Godt nytt år, og vil samtidig takke for at du skriver Listebloggen - til glede og inspirasjon!
E

Anonym sa...

Så flott liste :) Jeg skal kopiere den gitt ;) deilig med litt inspirasjon. Men du, du virker som ei som har litt "orden i sakene". Jeg har lyst til å begynne det nye året med et nyttårsforsett å få familien samlet mer.. Men jeg husker ikke noe annet enn fasterlavensboller, hehe :) Jeg vet at du har skrevet tidligere om forskjellige ting som kan "feires" eler gjøres noe ut av. Kan du hjelpe meg med dette? Mvh Sol :)

Gunn Beate sa...

Elsker bloggen din! Fryder meg over alle jeg finner som er del av listemenigheten. :D

Kanskje du vil beære oss med ditt medlemsskap her?

https://www.facebook.com/groups/punktjournaler/?fref=ts

Godt listeår til deg!

Hilsen Systemblogglaget :D

Anaruh sa...

Hei og godt nyttår alle sammen! Nå er jeg tilbake i hverdagene, og nyter en jobbpause mens jeg leser de fine kommentarene fra dere :)

E: i forbindelse med denne lista, så tenker jeg at vinteren varer helt til 1. april. Det er jo ikke helt sant, men jeg har sneket inn noen vårpunkter også. Har pleid å dele inn året i vinterlista (jan-mars), vår/sommerlista (april-august) og høstlista (september-november). I desember har jeg Listebloggens adventskalender. De første gangene var listene veldig ambisiøse, og jeg rakk ikke halvparten en gang. Men etterhvert har jeg lært meg litt hva som er overkommelig, og at jeg bare skal sette opp ting jeg virkelig tror jeg kommer til å prioritere. F. eks tar det ikke lange tiden å drikke en kopp appelsin-te. Å f. eks skulle gå på museum viser seg å være vanskeligere. Plutselig har det gått både uker og måneder ... Fortell gjerne hva du skriver på din liste - det er så gøy å se hva andre finner på!

Sol: takk! Jeg skjønner hva du mener; tror jeg har skrevet noe om dette før. Jeg skal sjekke litt, og hvis ikke så kan jeg jo forsøke å lage en ny liste? Dette er en ting jeg også har lyst til å gjøre mer av. Da barna var små var det nesten umulig å ikke gjøre noe sammen, mens nå må jeg i større grad ta et valg om å gjøre det i stedet for å f. eks lese.

Gunn Beate: takk for hyggelige ord! Jeg har ikke tilgang på facebook på jobb, men skal sjekke ut siden din hjemmefra. Takk for tips!