søndag 28. februar 2016

10 bilder fra min lille vinterferie

Ferien begynte så vidt onsdag kveld med Skumring over landskapet og varm, hvit sjokolade

Torsdag hadde jeg hjemmekontor, drømte meg tilbake til New York, og måtte lage amerikanske pannekaker til lunsjen. Mann og barn var ute på ski mer eller mindre hele dagen

Fredag morgen begynte med te og Breakfast at Tiffany's

Rundt lunsjtider gikk jeg over til strikketøy og cappuchino

Jeg fikk meg en lang og deilig tur rundt Kalvøya, mens jeg hørte på lydbok

Vel hjemme igjen var det duket for en fast senvintertradisjon

Magnoliakvistene sprang ut

Lørdagen ble tilbragt ute i solveggen med flere kanner te

Flere bøker ble det også, den dagen

Søndagen var omtrent bare te - først en diger kanne Royal Blend før frokost, deretter Earl Grey til mannens arme riddere, og så videre i teselskap til venninne. 

I morgen venter hverdagene igjen, men jeg kjenner at disse dagene med fri, søvn, bøker, familie, venner og masse deilig solskinn har løftet energinivået til nye høyder, og med litt planlegging skal jeg få tid til å fylle på litt i dagene som kommer også.

2 kommentarer:

KoseligKoselig sa...

Ja er det ikke deilig å ha noen dager for "seg selv" og gjøre det man liker best?! Det er merkelig det der hvor mye det gjør med en.
Jeg har ikke hatt vinterferie, men på lørdag så gjorde jeg rent her og stod og brettet tøy, og kjente at humøret bare dalte mer og mer. Da la jeg bare fra meg alt og kledde på meg, gikk ut i sola og ikke langt heller, bare til nærbutikken her og kjøpte oransje roser og et interiørblad. Etterpå satt vi ute på balkongen og drakk prosecco i sola. Jeg kjenner jeg bobler av glede ennå jeg (mandag morgen) og håper det skal holde seg i mange dager ennå.
Dessverre er det meldt dårligere vær nå og snø, men jeg skal forsøke å ikke la det plage meg.
jeg vil jo helst ha vår!!! Nå :)
Ha en fin uke :)

Anaruh sa...

Applaus! Det hørtes ut som en fantastisk smart ting å bare la arbeid ligge litt, og heller ta en pause i frisk luft.

Jeg så akkurat værvarslet for de neste dagene, og det skal visst komme en del snø her også. Men det er greit. Jeg er veldig klar for vår, men samtidig lurere jeg litt på hvor det ble av vinteren, så en liten rendez-vous kan jeg leve med. Da skal jeg drikke vinterte, krølle meg sammen under et pledd i kjellerstua, og ta badstue i svømmehallen. Vinter er veldig fint det også :)

Ha en fin uke du også, og tusen takk for alle de hyggelige kommentarene du legger igjen!