tirsdag 23. februar 2016

10 sanger på min senvinterspilleliste

Little darling, I feel that ice is slowly melting

Ååå - nå er vårfølelsen her på riktig! Med blomstrende busker i Berlin er det ingen vei tilbake, og i går vasket jeg gardiner, byttet til mer vårlige sofaputetrekk og duker i stua, og gikk litt berserk hos blomsterhandleren: gåsunger, voksblomster og magnolia, samt at jeg hadde narcisser og hyasinter fra før. Den observante leser vil også oppdage at bloggen har fått ny header - nå gleder jeg meg skikkelig til snøklokkene jeg planet i høst kommer opp. De første spirene var synlige rett før helgen - jippi!

Akkurat nå drikker jeg appelsinte fra Solberg og Hansen og jobber med en presentasjon, og for første gang i år snurrer senvinterspillelista i Spotify. Her er 10 sanger så langt i dag: 
  1. Here comes the sun - The Beatles. Den absolutte senvintersangen!
  2. Black kids - Hurricane Jane
  3. Lucy in the sky with diamonds - Elton John
  4. A pain that I'm used to - Depeche Mode
  5. You got the love - The Source & Candi Staton
  6. My recurring dream - Cold Mailman
  7. Röyksopp forever - Röyksopp
  8. Dear God, please help me - Morrissey
  9. The kids are on High Street - Madrugada
  10. Got my mind set on you - George Harrison

2 kommentarer:

Anonym sa...

Apropos vår og Vestlandet som eg forstår du har tilknyting til: I min Vestlandshage blømer no klosterklokker, snøklokker, julestjerne og primula. Så våren er litt nærmare her. Vêret derimot: Ufyseleg, rett over null. -You can´t have it all! God kveld frå Cilla.

Anaruh sa...

Ååå, så herlig! Bestemor og bestefar bodde helt ute ved kysten, og der var det snøklokker og klosterklokker over alt! Så veldig vakkert og velkomment. Nyt hagen din til det fulle - her er blomster et lite stykke unna, men til gjengjeld har vi nydelig vintervær :) Ha en fin kveld du også!