mandag 22. februar 2016

10 ting på en vinterferiemandag

Et midlertidig plante-stilleben, mens jeg vasket vinduskarmen og toppen av skjenken

Hei! Så var det oss igjen, da. Beklager fravær og manglende svar på kommentarer; forklaringen ligger i at jeg tilbragte helgen i Berlin sammen med min elskede. Jeg kom hjem sent i går kveld, mens han er der til i morgen for å jobbe.

I dag har barna og jeg hatt en deilig vinterferiedag med solskinn i stua, filmkveld og loff (!) til lunsjen. Dagens liste er nesten for kort til å beskrive hvor deilig denne dagen har vært; 10 punkter er litt lite, men jeg skal forsøke. Her er 10 ting som har vært bra i dag:

¤ å kunne sove lenge, men likevel stå opp relativt tidlig fordi man var uthvilt
¤ lang frokost med blant annet te, eggerøre og frukt, og å lese helgens aviser til
¤ å hente glade barn hos bestemor og bestefar. Har fått sikkert tusen koser i dag
¤ en hyggelig time på biblioteket, hvor vi møtte noen venner til smalltalk og legobygging
¤ kjapphandling på vei hjem: nevnte loff, Grandiosa til filmkvelden og masse mango
¤ en passe lett utgave av vårrengjøring av stua, stell av planter og nye blomster i vasene
¤ barn som hjalp til med litt snømåking; straks er terrassetrappa bar igjen, og klar for tedrikking
¤ Kamilla og tyven - del 2, pizza og barn på fanger når Joakim Jensen ble for skummel
¤ tre ferdige klesvasker, bortryddet bagasje etter helgen og nyvaskede stuegardiner
¤ planer om hjemme-spa nå straks: hårkur, ansiktsmaske og badekar med Lush-bombe

I morgen blir det en tur på jobb mens barna har utedag på SFO. Hva ettermiddagen bringer er foreløpig uklart, og det føles så inderlig greit. Kose oss skal vi i alle fall uansett!

Ingen kommentarer: