onsdag 30. mars 2016

10 bilder fra påskeferien 2016


Denne påskeferien ble akkurat slik jeg ønsket meg. Masse tid sammen med familien, hageliv, fine utflukter, masse god mat og drikke, lesing, påskegodt og minimalt med ting som måtte gjøres

De fleste frokostene var variasjoner over dette temaet. Fersk bakst, te eller kaffe, friskpresset appelsinjus, frukt og alt det pålegget man hadde lyst på

Som nevnt: fersk bakst. Grytebrød, scones, boller og rundstykker fra "eget bakeri", og croissanter og grove rundstykker fra Hatting, som vi varmet i ovnen slik at bakerifølelsen kom på de late dagene også

Klesvask som tørket i sol og vind. Eneste gode grunn til å gidde å vaske. 
Resten av den dagen var ganske så avslappet

Jeg tilbragte mange timer i solveggen på terrassen, og nytt av året er en Sofa fra IKEA

Vi dro på vår årlige påsketur til Strømstad. Vi gikk langs havna, handlet te og svenske spesialiteter, drakk kaffe fra et konditori og lot barna få slenge seg i Djungelland på Nordby

Årets påskekrim matchet koppen jeg fikk til bursdagen. Boka var sååå vittig - anbefales!

Langfredag dro jeg på tur alene. Først til Høvik kirke for å overvære pasjonsgudstjenesten, og deretter en tur til Oslo. Da regnet kom stakk jeg innom The Nighthawk Diner, bestilte en strawberry shake og leste Babettes Gæstebud av Karen Blixen

I påsken har jeg drukket store mengder påskete, men også nesten like mye kaffe. Palmelørdag kjøpte jeg årets så langt beste kjøp (foruten seilbåten, så klart): en Bialetti mokkakanne. Den lager utrolig god kaffe, og behovet for kaffe i papp er nå redusert til de gangene jeg bare mååå ha noe å våkne på. Som f. eks på bildet over, da vi var på vei til Hovedøya (nokså) tidlig påskeaften formiddag

På hovedøya blomstret blåveis og snøklokker. Jeg gleder meg til mine egne snøklokker får denne vakre tueformen. Foreløpig er det ganske single alle sammen

Og så - da påskemorgen opprant, kunne vi endelig ta fra påskegodtet. Eggejakten endte i kjellerstua, hvor alle fire lå slengt på sofaen med hvert sitt påskeegg, mens familiens yngste leste påskequiz for oss andre

Ingen kommentarer: