mandag 14. mars 2016

10 deilige vårtegn

Da jeg stod opp i dag, var jeg trøtt og litt sur og jeg kjenner en forkjølelse brygge. Det virket som om ingenting ved denne dagen kunne bli bra. Men jammen tok jeg feil! I dag kom våren for fullt, og hele dagen har jeg gledet meg over det ene vårtegnet etter det andre:

- svarttrostsang for første gang i år
- de første hestehovene
- den første blåveisen
- vårspillelista
- båttur på fjorden - hurra for isfrie bukter!
- sitronmarengspai
- sol som varmet, og solbriller som måtte på
- nabo som spar bort den siste snøen fra innkjørselen vår
- påbegynt vårrengjøring
- karse er plantet

Som jeg nevnte i forrige innlegg, fikk jeg lyst til å gjøre noe ekstra for å feire våren i dag. Og jammen skal jeg det! Nå skal jeg straks logge av, og da skal jeg trekke en kanne Påskete fra Perch's, lage meg havre- og bananpannekaker til kveldsmat, og lese aprilutgaven av Elle Danmark. Fin vårkveld!

14. mars. Dagen for både svarttrostsang, hestehov og blåveis

Ingen kommentarer: