onsdag 9. mars 2016

10 planer for årets sommerhage

Om jeg gleder meg til sommeren? Tjaaa, kan vel hende...
På en mørk senvinterkveld er det ganske så fint å planlegge årets sommerhage

Siden vi har gått til innkjøp av seilbåt i år, er hageambisjonene ganske små i år. Mye av tiden vår blir ok tilbragt på sjøen. Men vedlikehold på hus og hage må til, og en hage uten blomster ville vært litt kjipt, så noe skal jeg gjøre. Foreløpig har jeg landet på følgende 10 ting: 
  1. Lage en vårlig blomsterkrukke til trappa til påske (og fylle på etterhvert som sommeren kommer)
  2. Plante ruteliljene jeg fikk i posten av mamma her en dag
  3. Male terrassekassen, og deretter fylle den med blomster igjen
  4. Plante pelargonier, hortensia, margeritter, stemor, tusenfryd, nellik og erteblomster. Minst!
  5. Skaffe meg en god lesestol/sofa til terrassen
  6. Kjøpe en ny Austin-rose. Hvis jeg finner en av de jeg vil ha, vel å merke
  7. Vurdere å kjøpe en japansk kirsebærtre. Må bare finne ut hvor det skal stå, i såfall
  8. Plante ny rabarbra. Den vi hadde overlevde dessverre ikke flyttingen i fjor
  9. Rydde i garasjen. Tror barnevogn og pulk ryker i år, gitt
  10. Male en skillevegg på terrassen (den til høyre i bildet under) og gjerdet ut mot veien

Forøvrig skal det nevnes at mann og barn har vært flinke og beskjært frukttrærne allerede, ellers hadde det også havnet på lista. I tillegg skal det jo lukes, vannes, gress skal klippes, jeg skal slumre i hengekøya, drikke te på trappa, spise frokost på frokostplassen, ha vannkrig på plenen, prate med naboen over hekken, snuse inn duften av syrinene, plukke rips, spise lunsj under epletreet, grille ... og nytes! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oi! Skal si du er effektiv! Tre nye innlegg siden jeg kikket innom sist! Takk for fine lister og god inspirasjon!
E

Anaruh sa...

Hehe, ja, jeg tok litt grep og utnyttet inspirasjonen fra de listeforslagene jeg fikk ;)