fredag 4. mars 2016

10 små belønninger for denne ukens innsats


Denne uken har jeg jobbet etter mantraet "keep the eyes on the price". Det har vært lange (og tidvis kjedelige) dager på jobb, kvelder meg husarbeid og nistepakkesmøring, timer alene med sure og slitne barn og litt for full kalender. Men! Jeg vet jo råd - jeg vil faktisk påstå at jeg har blitt ekstremt god på å motivere og belønne meg selv. Denne uken har jeg tatt belønningssystemet til nye høyder, og tillatt meg selv en liten "gulrot" hver kveld, samt at jeg har sett fram til en såkalt Helgepakke, som jeg satte sammen nå i ettermiddag.

Til fremtidige monsteruker - og til inspirasjon for andre som også måtte ha litt full kalender innimellom - her er 10 små belønninger som gjør godt:
  1. Mandag kjøpte jeg meg en ny neglelakk; Essie Watermelon
  2. Tirsdag lagde jeg meg friskpresset appelsinjus til kveldsmaten
  3. Onsdag kjøpte jeg en blomsterbukett bestående av syriner, stjerneskjerm og klematis
  4. Torsdag kveld tok jeg et deilig fotbad med badesalt i, drakk rooibos fra Løv og girte ned ti hakk 
  5. I dag startet jeg dagen med rolig frokost og lang dusj etter at barna var sendt avgårde til skolen
På vei hjem fra jobb i dag stakk jeg innom Meny, og nå i ettermiddag satte jeg sammen helgepakken, som dermed består av følgende godsaker:
  1. Det svenske magasinet Lantliv. Det lokket med en så vårlig og fin forside
  2. En badebombe fra Lush, kjøpt sist jeg var i Oslo
  3. Masse digg frukt og bær: mango, ananas, kiwi, pasjonsfrukt, bringebær ...
  4. To gode oster og tynne rugknekkebrød
  5. Rød San Pellegrino, som mannen hadde med hjem fra jobbreise tidligere i uka
Hele stua dufter helt fantastisk av syriner i dag  

Nå er det endelig helg, og - tro det eller ei - dette er den første hele helgen uten planer siden i fjor!

Ingen kommentarer: