torsdag 24. mars 2016

10 ting fra årets svenskehandel

Noe nytt, noen faste innslag, og glede over at herbal infusion er tilbake i produksjon!

Der andre drar til Sverige for å kjøpe kjøtt, diverse drikke på boks og kvoten sin på Systembolaget, går jeg heller for litt mer sære greier. Tirsdag dro vi på påsketur til Strømståd, og årets fangst ble som følger:
  1. Ny, oppblåsbar seilvest. Den jeg har klorer meg i nakken. Ikke gøy
  2. To Kastehelmi-lysglass fra iittala i fragen Rain 
  3. Twinings Söderte
  4. Ceylonte fra Änglamark
  5. Flirty Lady Lipton
  6. Litpon herbal infusion enchanting berries
  7. Lipton vanilla
  8. Ostindia-te fra Rörstrand (hadde lyst på koppen også, men kunne ikke helt forsvare utgiften)
  9. Svenske matvarer som proviva blåbär, Västerbottenost og  Knäckebröd fra Wasa
  10. Og godis ... Ikke billigere enn hjemme denne gangen, men de var tross alt ikke tomme! Kvikk Lunsj og Freia fylte påskeegg hadde de også. Her hjemme er butikkene helt støvsugd for sånt
Jeg hadde også satset hardt på å få tak i Rubicon sin pasjonsfruktjus, men de var utsolgt der jeg lette. Samme triste soga som her hjemme. Hvordan skal det nå gå med dette punktet på vintermålslista?

3 kommentarer:

Maren sa...

Å, så spennende! Der var det flere jeg ikke har smakt <3

ina sa...

Ser ut som min svenskehandel det - hihi <3

Ser du har fått tak i favoritteen min og - Ostindia fra Rörstrand! Jeg lurer veldig på hvor du har kjøpt den altså!

Fortsatt god påske!

Anaruh sa...

Ina: jeg kjøpte den på iittala outlet-butikken på Nordbysenteret :)

Maren: neste gang du kommer på besøk, skal du få smake :)

Fortsatt god påske til dere begge to!