fredag 4. mars 2016

10 ting å gjøre en helg i mars


Goooood fredag alle fine folk! Her jeg bor ligger det an til å bli en skikkelig mars'ete helg med pluss- og minusgrader om hverandre, sludd, snø, regn, tåke og grå skyer over det hele. Jeg må innrømme at jeg heller skulle ønsket meg forrige helgs påskestemning, men greit - man kan jo ikke få alt man ønsker seg heller.

Jeg har derfor tenkt å se på været som en anledning, og ikke forstyrre mitt gode humør. Her er 10 ting som er perfekt å gjøre når mars er våt, glatt og grå:

# ta badstue. Og bade i badekar, hvis man er så heldig å ha tilgang på det
# se alle de nye episodene av House of Cards, som legges ut på Netflix i dag
# gjøre unna litt vårrengjøring
# bake. På min liste står pizzasnurrer og blondies
# ha hjemmespa, og la hårkur og ansiktsmaske virke mens man leser helgeavisene
# grave seg ned under varme pledd, trekke en kanne te, og lese
# gå i gang med sommerplanlegging; hagearbeid, ferieplaner, sommergarderoben ...
# jobbe inn litt flexitid, hvis man har muligheten til det
# ta igjen den søvnen man ikke rakk i uka, og bli liggende i senga og kose når man våkner
# gå på museum, kino, biblioteket og låne filmer og bøker eller invitere en venn på søndagsbrunch

Fint å gjøre på sure dager: Hjartesmils favorittbadebombe Avobath fra Lush, og podcast  mens man ligger til bløt

Om mulig gleder jeg enda mer til helg etter å ha laget denne lista! Det er bare fem timer igjen på jobb og en tur på butikken for å handle, og så tar jeg velfortjent fri. Men først: grønn te, Bachs cellosuiter og intens jobbing - en medarbeidersamtale skal forberedes, og fjorårsresultater skal deles med fagnettverket mitt.

Ingen kommentarer: