mandag 28. mars 2016

10 ting å gjøre i uke 13

Hei mandagen! Tok litt tid før jeg innså at det var ny uke; den siste i mars for denne gangen. Uke 13 startet med at jeg sov til klokka var halv elleve (etter å ha vært oppe for å løse Mysteriet med det forsvunnede påskeegget i halv åtte tiden. Det viste seg at eieren hadde glemt at hun hadde lagt det i fjernkontrollkurven under kaffebordet i stua). Nå har jeg landet litt ved bloggen sammen med en diger kopp påskete. De andre tre frister med frokostomelett, men jeg er så uggen i magen etter altfor mye godteri i går, at jeg tror jeg må kjøre en lettere variant i dag.

Uansett: siste uken i mars - en kort arbeidsuke for min del. I dag er det jo annen påskedag, og i morgen er det planleggingsdag. Og ettersom mildværet i påsken har tæret godt på snøføret, tror jeg vi kan si at sesongen er over for både langrenn og hopptrening. Enter: en rolig uke, og tid til å gjøre mine egne greier. Her er 10 planer for uke 13:
  1. se den sjette Star Wars-filmen med gullgutten (marsmål)
  2. trene minst to ganger
  3. ta båtførerprøven
  4. gjøre yoga
  5. lage liste over 100 ting å gjøre i vår og sommer
  6. lage månedsmålsliste for april
  7. rydde bort påskepynten
  8. lese bok på senga
  9. skifte på sengene
  10. vaske haugen med klær som har bygd seg opp i løpet av påsken
I tillegg skal jeg drikke kaffe, pusse tenner foran et åpent soveromsvindu, og legge ansiktsmaske /1/

2 kommentarer:

Ingvild S L sa...

God mandag!
Her har vi begynt å på fjellet av skittentøy, plutselig var det tomt for gulpekluter! ;)

Anaruh sa...

God tirsdag i dag, Ingvild :)
aaah - husker vaskeregimet med gulpekluter, ja. Litt ok å være over den fasen. Samtidig er vi inne i en fotballsokker/turndrakt/skitøy/joggebukser-fase. Alltid noe som skal vaskes for disse to "små". Må lære de å vaske klær selv, snart ...