mandag 7. mars 2016

10 ting jeg ikke liker i dag

Selv søte hunder kan ha en litt småkjip dag /1/


Blæ. Noen mandager er bare litt mer Mandag enn andre. Her er 10 ting jeg ikke liker i dag: 

¤ hodepine og kort lunte
¤ trøtte barn med dårlig humør og leksenekt
¤ syrinene har takket for seg *snufs og lengt*
¤ jeg prøver å ta en svært kjip telefon, men mottaker av samtalen svarer ikke
¤ alle andres dag ser så mye bedre ut enn min egen
¤ jeg har husarbeid å gjøre
¤ neglelakken jeg la i går kveld ble matt ila natten. Den var nok ikke helt tørr
¤ jeg lengter etter påskeferie, men det er enda to uker igjen
¤ laptop tok en restart midt i et stykke arbeid, så jeg måtte begynne på nytt igjen
¤ jeg har lyst til å lage mange glade og inspirerende lister, men kan ikke komme på noe som helst

Men! Om ingenting annet ble det et blogginnlegg av dette, og jeg fikk fortalt at selv om jeg stort sett deler lister over fine ting, så har jeg dager som helst bare kan gå i glemmeboka også. Denne mandagen har jeg tenkt å avslutt på best mulig måte: sette en gjærdeig og lage pizzasnurrer. Kveldsmat til oss voksne og nistemat til barna i en smekk.

7 kommentarer:

Ida sa...

Kjenner til den følelsen så alt for godt. Har hatt en rekke slike dager i det siste hvor lite eller ingenting har fungert. Håper morgendagen blir en bedre dag!

Anaruh sa...

Takk Ida! Håper dagene dine også tar seg opp. For meg er det stort sett bare filleting (foruten den telefonsamtalen som jeg gruer meg skikkelig til - må ringe en annen mor for å fortelle at hennes sønn nok en gang har vært slem mot vår).

Heldigvis ser det ut som det kommer til å bli sol i morgen. Jeg har planer om å gå en tur i lunsjen, kjøpe meg nye blomster og trene i morgen kveld. Sånt gjør godt for hele skrotten :)

KoseligKoselig sa...

Mandag = :(
Jeg er ikke noe glad i mandager i det hele tatt, men jeg hangler meg igjennom på et vis.
Håper din dag ble grei likevel og at pizzasnurrene smakte kjempegodt :)

Anonym sa...

Ønsker deg en fin fortsettelse på uken. Kjipt med den type telefonsamtaler, men de er nødvendige, for begge guttene! Fint at du ikke bare deler "smørsiden" Vi har
alle kjipe dager innimellom det er helt klart. I alle fall den at "alle" andre fikser det meste, og jeg er bære blæh..

Ønsker deg en super 8. mars-tirsdag :)

Vh
Astrid

slikejenter sa...

Noen (man)dager er ekstra bratte! Og det er, som noen skriver over, også helt greit med noen lister som ikke er positive. De fleste er jo likevel det!

Og er det ikke fantastisk å BAKE når dagen stritter litt i mot? Det synes jeg, i alle fall. Mel, vann, gjær - de gjør (som oftest) det de skal :)

God tirsdag!

Anonym sa...

Mandager kan være tøffe. Men tenk! I overimorgen (er det egentlig et ordentlig ord? Skriveprogrammet mener at det ikke er.)er det allerede torsdag og snart helg! ;-)
Du er jo en mester på listelaging, men hvis du mangler litt inspirasjon, så kommer jeg gjerne med noen ønsker/forslag/ideer:
-liste over familiens påsketradisjoner (jada, den har jeg mast om tidligere også),
-liste over nyinnkjøp i forbindelse med våren (klær, sko og accessoirer man føler at man trenger for å komme ut av vinterdvalen ;-)
-liste over plante og blomster-ideer for våren
-liste over middagsplaner i mars
God uke videre!
E

Anaruh sa...

Tusen takk for hyggelige og oppmuntrende kommentarer alle sammen!
Mandagskvelden tok seg opp, pizzasnurrene ble bra, og jeg fikk tatt den kjipe telefonen jeg hadde gruet meg til. Dessverre har dagen i dag ikke vært så grei, har hatt skikkelig hodepine, og nevnte kjipe sak fortsatte med ny styrke. Men! Jeg lever over; alt ordner seg jo. Det er bare ikke noe gøy når det står på ...

Jeg prøver igjen med et nytt smil - bare det å skrive disse setningene har roet stressfølelsen ganske mye.

Og Anonyme E: jeg holder på med den påsketraisjonslista - beklager at jeg er så himla treig! Og tusen takk for de andre forslagene, jeg skal se om jeg kan få noe ut på alle punkter. Hold ut :D

Igjen: tusen takk for trøst og fine ord! Jeg setter enormt stor pris på dere alle sammen!