torsdag 3. mars 2016

10 ting jeg ønsker meg til seilbåten

Rekk opp hånden alle som gleder seg til seilsommer! Nå mangler bare tekjelen

I dag maner jeg fram bilder av sommer og seilferie i hodet mitt. Jeg drømmer om dager med vind i håret, morgenbad, og en påfølgende kopp kaffe sammen med avisen. Jeg lengter etter lyden av tevann som kokes på gassbluss, og duften av varme rundstykker rett fra båtens stekeovn. Jeg gleder meg til sommer unplugged, til måkeskrik, lydbok på lugaren og grilling i fjæra. Som jeg lengter!

Forhåpentligvis kan vi ta vår første langhelg i egen båt om bare to måneder, og det begynner å bli på tide å tenke på hva vi trenger å kjøpe inn i forkant. Mannen har heldigvis satt opp en liste over det "viktige" tingene, så jeg kan konsentrere meg om det er koselig og stemningsskapende.

Her er 10 ting jeg har lyst til å ha i båten:
  1. Plystrekjele. Verdens koseligste lyd annonserer at frokosten er klar
  2. Kastehelmi-lyslykter fra Iittala
  3. Stelton brødpose i fargene sand og hvit
  4. Sitteputer til benkene i cockpit
  5. Varme pledd, slik at vi kan sitte ute om kveldene selv om det er kaldt
  6. En Mummisommerkopp til. Da har jeg fire sommerkopper, og nok til alle i familien
  7. Blanda serveringsbolle fra Ikea
  8. En fin vannkaraffel eller -mugge
  9. Vase(r) til å ha ombord. Går ofte tur i land og plukker med blomster og kvister
  10. Bokstøtter til båtbiblioteket. Når jeg tenker meg om, trenger jeg sikkert noen flere bøker også...
Når båten er her, og alt er på plass, kommer det helt sikkert bilder av vårt lille ferieparadis på vann

Ingen kommentarer: