søndag 20. mars 2016

Litteraturliste: de 10 siste bøkene jeg har lest

Bok nr 14 - The Master and Margarita av Mikhail Bulgakov

I januar leste jeg hele 10 bøker. Etter det har lesehastigheten gått litt ned (you know; jobb, franskleksjoner, Netflix, trening, Instagram osv), men med 20 bøker lest så langt i år, tror jeg at jeg ligger litt over gjennomsnittet likevel ...

Selv om jeg legger inn alle bøkene ut på profilen min hos Bokelskere, tenkte jeg at det likevel er innafor å lage liste på bloggen også. Så - herved serverer jeg listen over de 10 siste bøkene jeg har lest:
  1. Skandale i Bøhmen av Arthur Conan Doyle (lydbok)
  2. Tåpenes sammensvergelse av John Kennedy Toole 
  3. Man in the dark av Paul Auster 
  4. The Master and Margarita av Mikhail Bulgakov 
  5. Skumring over landskapet av Kazuo Ishiguro 
  6. The bell jar av Sylvia Plath 
  7. Kristin Lavransdatter - Kransen av Sigrid Undset (lydbok)
  8. Can't and won't av Lydia Davis 
  9. A plea for Eros av Siri Hustvedt 
  10. Kristin Lavransdatter - Husfrue av Sigrid Undset (lydbok)
For tiden er jeg godt inni Leoparden av Guiseppe Lampedusa, og skal til og begynne på en ny lydbok. Alltid like gøy å velge ny bok, enten den er på papir eller i lydbokformat

2 kommentarer:

Ida sa...

Hvis jeg skal lese en av disse bøkene, hvilken ville du ha anbefalt da? Forresten artig å lese slike boklister! Ikke at jeg trenger å tilføre flere bøker på leselisten min egentlig, men det er vel ikke til å unngå å komme over nye spennende bøker man vil lese. :)

Anaruh sa...

Oj, bare en? Mine favoritter er Kristin Lavransdatter (kan muligens også ha noe å si at jeg hører den på lydbok, og jeg liker oppleseren), A plea for Eros og The bell jar. Og Austerboken og Ishiguro ... Og Lydia Davis ... Og The master and Margarita var så interessant og dyptgående; er nok ikke helt ferdig med den ennå.

Men! Ok, hvis jeg måtte velge én anbefaling, blir det The bell jar. Den håper jeg at jeg får pushet på min datter når hun er en sånn 16-17. Jeg skulle så gjerne ha lest denne den gang jeg var ung, og lest den om igjen nå. Veldig, veldig fin. Og litt vond ...