onsdag 13. april 2016

10 filmer på vårens onsdagskinoliste


Ai, ai, ai. Det har ikke gått så bra med filmprosjektet mitt det siste halve (hele?) året. For å komme igang igjen, skuler jeg tilbake til fordums vår- og sommerkvelder med film, og kjører litt reprise av gode filmopplevelser. Her er 10 filmer jeg vil se de neste ukene - og jeg starter nå straks: 

¤ Annie Hall - sett
¤ The way we were - sett
¤ Sliding doors
¤ James Bond - On her majesty's secret service - sett
¤ Mulholland drive - sett
¤ The trouble with Harry - sett
¤ Enchanted April - sett
¤ To have and have not. Men først: lese boka - sett
¤ Fading gigolo (rest etter høstens filmliste)
¤ Star Wars Episode VII - the force awakens

De fem første filmene har jeg sett før, og krasjer sånn sett litt med konseptet om å få sett "mer" film. Men noen ganger er det godt å gå tilbake til kjente og kjære filmer, og se de i en passende setting. The way we were bør ses i juni med åpen terrassedør og føttene i et fotbad. Mulholland drive er syrinsesong, og Annie Hall er chilinøtter og Pepsi max. Sliding doors er mørk junikveld med høljregn. Sånn er det bare, og jeg håper at værgudene er på min side de neste onsdagene ...

Mai 2014. Og forhåpentligvis mai 2016

Ingen kommentarer: