søndag 3. april 2016

10 linjer om hagen - uke 13

Ganske så ok at hagesesongen er skikkelig i gang

Tidlig i april til tross, denne uken startet jeg så vidt med hagearbeidet. Søndag i uke 13 er status slik:

# alle flekker av snø forsvant for ca halvannen uke siden. Ganske utrolig, siden det så slik ut i uke 11
# begge kaprifolene har fått store skudd, og jeg kan se antydning til skudd på alle rosene
# denne helgen tok jeg fram hagemøblene: frokostsettet og hengekøyestativet. Står foreløpig ubrukt
# på fredag hjalp gullgutten meg med å rake bort vissent løv og rester av grus etter vinterens brøyting
# terrassekassen er klar til å males når temperatur og luftfuktighet tillater det
# ugress begynner å titte opp, og jeg luker når jeg kommer over det
# krokusene er spist opp av rådyr, men snøklokkene holder stand
# narcisser har så vidt begynt å spire langs leveggen ved frokostplassen
# pågående hageplanlegging: hvilke blomster skal plantes i terassekassen. Digg å starte med blanke ark!
# planer for uke 14: kjøpe tusenfyd til å ha i en potte på utefrokostbordet. Og være mest mulig ute

Ingen kommentarer: