fredag 1. april 2016

10 "nye" bøker

Jeg vet om verdens beste skjulte skatt! Et byttebibliotek hvor man kan komme med de bøkene man vil gi i fra seg, og ta med seg noen andre man ønsker seg i stedet. Og av en eller annen grunn, så ser det ut som om de andre som legger igjen bøker har sett min bokønskeliste, og gjør det de kan for å glede meg :) Her er 10 bruktbøker som fikk være med meg hjem i dag:

10 nye bruktbøker: kr 0,-
# Timbuktu av Paul Auster
# Middlesex av Jeffrey Eugenides
# To byer av Charles Dickens
# Vince & Joy av Lisa Jewell
# The enchantment of Lily Dahl av Siri Hustvedt
# Kimen av Tarjei Vesaas
# Døde menn går i land av Bernhard Borge
# Det stumme rommet av Herbjørg Wassmo
# Amtmannens døtre av Camilla Collett
# Krise i august av Ebba Haslund

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Byttebibliotek" er et supert konsept, og det ser ut som du var veldig heldig med utvalget. Min erfaring er fra byttebiliotek på ymse hoteller, og da er utvalget ganske assortert ;-) God anledning til å lese bøker man kanskje ellers ikke ville ha valgt i bokhandelen. Spent på hva du synes om Vince and Joy, siden jeg har skjønt at du ellers ikke leser så mye i den sjangeren? Jeg leste den da jeg var student, og slukte ellers det jeg kunne av Lisa Jewell. Fin avveksling fra den klassiske litteraturen som stod på studieplanen. God lesing og fortsatt god helg! Hilsen Christine

Anaruh sa...

Ja, akkurat dette stedet var helt min smak. Til gjengjeld var det ganske stort, og da blir jo utvalget straks litt bedre.

Som du sier, leser jeg mest klassikere, men innimellom blir det også noen bøker i "denne sjangeren" :) Leste noe av Lisa Jewell mens jeg studerte, og likte de ganske godt. Troooor ikke jeg har lest Vince & Joy før, i så fall husker jeg det ikke, og kan godt lese den igjen :)

Fortsatt god helg til deg også!