torsdag 28. april 2016

10 "props" for en imaginær Københavntur

Vakre Rungstedgaard. Kan veldig anbefale en overnatting hvis man er ute etter hvile,
god te (og mat!) og en tur på Karen Blixen museet

For tre år siden var jeg i Københavnjobbreise, og i helgen kom mann og barn nedover og var sammen med meg. Tidspunktet var siste uken i april, og det var så fint å komme seg litt sørover hvor våren var kommet litt lengre enn her hjemme.

Siden den gang har tidene endret seg veldig på jobb, og reiser, konferanser, hotellovernattinger og middager hører fortiden til. Det frigir mer tid til familien her hjemme, men jeg kjenner at jeg er litt misunnelig på min bedre halvdel, som har vært på tre jobbreiser på under to uker nå nettopp ...

Derfor har jeg bestemt meg for å gjøre en liten imaginær tur til København og Rungsted de neste dagene, og heldigvis er reiseeffektene lette å få tak i:

¤ "hotellfrokost" med dansk rugbrød, eggerøre og fersk frukt
¤ blomstrende forsythia i vasen
¤ en parkvandring, hvor bakken er dekket av blomster
¤ tynne pannekaker med Nutella
¤ en kopp god Earl Grey, og fylte sjokoladefrosker fra Toms (eller annen sjokolade fra kiosen)
¤ vandring langs brygga, kanskje med en is
¤ Københavnerpige-antrekk. Bare at jeg bytter ut skinnjakken med stripejakken min
¤ gamle episoder av Torsdag kveld fra Nydalen på YouTube
¤ masse kaffe! Det ble litt lite søvn, og med en trassig unge på slep, var kaffe et must
¤ en dusj på kaldt bad (hotellet hadde ikke varme på badet. Da blir flisene så kalde - brr!)

* For de som lurer på overskriften - se her: props

Hotellfrokost is always a good idea

2 kommentarer:

Silje sa...

Hei!
Håper du føler deg bedre i dag! :-)
Er selv hjemme, har hjemmekontor, men sliter med en kontinuerlig forkjølelse som veksler mellom å sitte i nesa, bihulene og halsen. Føles som jeg har hatt det slik siden jul... Kanskje er det slik første år med barnehagebarn?
Setter stor pris på å lese om dine små og store gleder. Skulle gjerne hatt mer tid til lesing, blir inspirert av å se deg lese, men det er nedprioritert nå... Ja, hvorfor ikke ta en imaginær tur noe sted? :-)
Ha en god dag!

Anaruh sa...

Hei Silje, takk for det. Forkjølelsen sitter fremdeles i ganske kraftig, og jeg har tilbragt mesteparten av dagen enten foran TVen eller sovende i senga.

Håper at helgen blir bedre for oss begge - masse god bedring til deg også!