lørdag 23. april 2016

10 retter på matplanen for uke 17

Spaghetti Danieli - perfekt comfort food

Ny uke, ny matplan. Nok en uke med flust av ettermiddagsplaner og en mann på jobbreise, så maten må være litt kjapp. I tillegg er jeg ofte slapp og energiløs for tiden, så middagene må være litt ekstra gode og motiverende å lage. Her er menyen for uke 17:

Lørdag: hjemmelagde pizzaer; lørdagskveld med storfamilien
Søndag: hamburgere
Mandag: spise ute. Mann er på reise, barna er hos besteforeldre, og jeg har en avtale i byen etter jobb
Tirsdag: bondeomelett med grovbrød til
Onsdag: spaghetti Danieli
Torsdag: fiskekaker i brun saus
Fredag: pitabrød med salat og kylling
Ukens fredagsdrink: virgin mojito
Ukens søndagsdessert: softis
Ukens bakst: boller

Denne uken blir det mye kjøtt ser jeg. Skal prøve å få til vegetar på mandag, da i alle fall. Og mye grønnsaker til lunsjen; skal prøve å lage med meg salat i matpakken hver dag. Ønsker meg selv lykke til!

4 kommentarer:

Astrid sa...

Skal jaggu prøve meg på spagetti Danieli til uka. Vi er vanligvis flinke med middagsplanlegging hver uke, men det har sklidd ut den siste tiden. Innmari fint å få inspirasjon til middag på denne bloggen også :-)

Anonym sa...

Hei, Anaruh! Lenge siden jeg har kommentert, selv om lest nesten hver dag! Lang og tung vinter med mye å gjøre! Men nå er våren kommet til nord og energien er stigende. Har ikke skrevet lister siden julestria, men er i gang nå.
Liker middagslista di- spes ukens bakst! Er så sjeldent ar vi baker! Mannen og jeg har mye reise i jobb, blir litt lite tid til slik kos.
Her er ukes liste, blanding av hygge og mindre hygge. Dog gir sistnevnte hygge etterpå!
- pakkeliste Kreta (mammafri uke!)
- strikke på kjolen
- husvask
- rydde overflater stua
- vaske vinterklær
- rydde vaskerom
- sykle t/r jobb hver dag
- konsert
- stand up m Dara O' Brian
- konfirmasjon
- møte interiørkonsulent
- forespørre entreprenører vedr ombygging
Ha ei fin, fin uke!
Wibecke

Anaruh sa...

Astrid: vi har også alltid vært gode på middagsplanlegging, men i det siste begynte jeg å bli litt matlei; det var jo bare det samme fra uke til uke. Derfor bestemte jeg meg for å legge ned litt innsats nå i april, og se om vi ikke kunne få inn litt mer spennende greier og variere litt mer. Synes det har gått strålende! Lykke til med middagene dine fremover :)

Anaruh sa...

Hei igjen Wibecke,
hyggelig å høre fra deg igjen! Ukens bakst ble til fordi jeg alltid tenker at jeg gjerne skulle hatt noe i frysen, eller sier at Åh, den kaka skal jeg bake en gang, men aldri kommer så langt. Men hvis jeg planlegger, og kjøper ingredienser sammen med resten av ukeshandlingen, blir det plutselig mye lettere. Bollene står til heving nå, og skal være med på jobb i morgen. Satser på at ukemøtet blir enda litt hyggeligere med litt hjemmebakst :)

God tur til Kreta - høres fantastisk ut!