lørdag 30. april 2016

10 ting denne lørdagen kan brukes til

Bildet er funnet på tumblr ved en tidligere anledning

Jeg stod opp klokka 6.30 i dag. Tok to paracet, drakk en kopp te og så på snøen som falt. Så gikk jeg og la meg igjen. For en dag, altså ... Dette er en dag for:

- svart te, toast og avis til frokosten
- lydbok på senga
- film noir og strikketøy
- jasminte fra Twinings
- chilinøtter og Annie Hall (til kvelden?)
- en lang dusj med påfølgende smøring med bodybutter
- surfing i nettbutikker
- båtrot i hele stua
- skriving av månedsmålsliste for mai
- baking. Vet ikke helt om jeg har ork, men kanskje en Torobrownie går greit?

Mann og barn har akkurat dratt for å overnatte i båten vår for første gang. Jeg orket bare ikke pakke, eller være "innestengt" på så liten plass med to yre barn akkurat nå. Surt, for jeg vil også være med å innrede og ta i bruk båt. Men på plussiden kan jeg nevne at det nå er helt stille i huset, jeg fikk litt smågodt før de dro, og Netflixabonnementet vårt (som vi har valgt å skru av for sommerhalvåret) varer ut dagen - ha!

Nå skal jeg brygge mer te, ta mer paracet (i kombo med ibux) og vurdere den brownien. Håper folket har en litt mer spenstig lørdag enn undertegnede!

5 kommentarer:

Anonym sa...

god bedring, kjære deg!

Anaruh sa...

Tusen takk, kjære det :)
Jeg begynner å bli litt lei av å være syk nå; merker godt hvor aktiv jeg egentlig er til vanlig. Det føles så bortkastet å bare sitte her og glo (øynene vil helst ikke lese bok *snufs*)

Anonym sa...

God bedring! Så bilde på Instagram av den nye båten. Så flott den er!!! Skjønner at du gleder deg til å ta den i bruk.
Nå er jeg veldig, veldig lei kaldt og guffent vær. Kjenner at solcellebatteriet i kroppen trenger påfyll. He he..
God helg videre. :-)
E

Ida sa...

Jeg håper du fikk en fin kveld! God bedring - håper du føler deg bedre snart!

Anaruh sa...

Takk E og Ida, jeg tror omtanken hjalp! Etter fire piller i går, steg formen betraktelig, og jeg fikk bakt meg pizza og så en film. Veldig fornøyd med det :) Dagen i dag har vært fin; har orket det meste jeg hadde lyst til å gjøre - tror muligens det blir en søndagsliste i løpet av kvelden.

Ha en fortsatt fin søndag! Og så håper jeg at du fikk litt sol i dag du også E. Her har det nemlig vært deilig sol og relativt mildt :)