mandag 25. april 2016

10 ting å gjøre i uke 17

Et helt ufiltrert bilde fra stua under ukesplanleggingen i går ettermiddag

Først av alt: tusen, tusen takk for alle de hyggelige kommentarene jeg har fått her på bloggen de siste dagene! Jeg vet har jeg har sagt at jeg mest skriver for min egen skyld, og for å ha bloggen som dagbok, men jammen er det mye mer gøy å skrive når noen sier hei, har et spørsmål eller vil dele fra sine dager i kommentarfeltet! Jeg setter stor pris på hver eneste leser, og er så glad for at noen fremdeles henger med, nå som blogg som medium egentlig har blitt litt forhistorisk. Men se bare på LP-platene, på farmors gamle duker og kunsten med å bake med surdeig: det kommer tilbake. Kanskje bloggen får sin renessanse når man får lyst til noe som er litt mer omfattende enn et bilde eller 140 tegn?

Ok, nok filosofering; uken min består av jobb, en mann på jobbreiser, barnas aktiviteter, og det jeg måtte rekke innimellom. Heldigvis starter det rolig, med barnevakt og punkt nr 1 på lista:
  1. tilbringe en ettermiddag i Operaen - nix. Ble syk i stedet
  2. ha utviklingssamtale for tredjeklassingen - nix. Ble syk i stedet. Pappaen måtte ta det alene
  3. legge inn lydbøker - jepp
  4. følge sønn på sesongavslutning i hoppgruppa - jepp. Men måtte kjempe meg avgårde
  5. ta en tur på biblioteket - jepp
  6. heie på sønn spiller fotballkamp  - nix. Kampen ble avlyst
  7. pakke inn noen gaver - jepp
  8. planlegge en gøyal greie vi har tenkt å arrangere på jobben - jepp
  9. rydde på vaskerommet - jepp. I alle fall det som måtte ryddes
  10. lage salater til lunsjmatpakkene mine - nix. Sykelunsjene består av ristet brød og gulost
I tillegg har jeg tenkt å sette foreløpig årsrekord hva antall blogginnlegg pr måned angår; med denne posten er det tangering av forrige måned. Selv om 1. mai er rett rundt hjørnet (hæ, hvordan gikk det til?) så skal jeg nok komme i mål.

Nå skal jeg i et møte og få unna punkt 8 på lista, og ønsker herved alle en superduper mandag!

5 kommentarer:

Elena sa...

Håper uke 17 blir super! :)

Anonym sa...

Saft suse! Der forsvant kommentaren min. Sukk!!
Men onsdagens spaghetti er testet ut, godt! Oppskriften er gitt videre til to andre familier.
Her skinner sola, men er iskaldt ute! Forfriskende!
Litt avslapping, så litt jobbing, deretter gå på konsert!
Ha en fin mandags kveld!
Wibecke

Alina sa...

Ha en fin uke :)

Anonym sa...

Burde lage slike lister jeg også, har forsøkt å få kroppen innom et apotek på vei hjem fra jobb i tre-fire dager nå.. Må hente allergitabletter. (Burde være lett å huske).

Jeg har bare bein i tøysko i dag på jobb. Tror det er en aldri så liten protest mot snøen som falt i går :) I dag er det sol, men i kaldeste laget for småsko med bare bein!

Vh
Astrid

Anaruh sa...

Hei folkens - takk for hyggelige kommentarer!
Jeg kan ikke annet enn å berolige alle med at nei, denne uken går (heller) ikke som planlagt. Jeg har blitt veldig forkjøla, og da ryker det meste som ikke strengt tatt må gjøres. Men sånn er det; verden venter utenfor når jeg er klar for en dusj og en tur ut fra denne basillbula igjen.

Håper dere andre har det bra. God onsdag!