torsdag 28. april 2016

10 ting jeg har lyst til å gjøre

Ai, ai, ai - jeg begynner å bli svært så rastløs. Etter fire dager med heftig forkjølelse (status akkurat nå: rennende nese, masse nysing og vondt i begge ørene) begynner jeg å bli litt rastløs og lei. Øynene er for såre til at jeg orker å lese, så det har blitt mye tv; Alle episodene av Skam - som nevnt, fire episoder av 11.22.63, litt Sex and the City (som bare var slitsomt og teit), The big sleep og en film om Boleyn-søstrene. I tillegg har jeg drukket litervis med te, saft og varm nypedrikk. Ikke det verste man kan foreta seg, men jeg skulle heller nytt våren på annet vis. jeg har for eksempel lyst til:

¤ å lage franske pannekaker med Nutella og banan
¤ jobbe i hagen
¤ lese Jane Eyre
¤ gå en lang tur
¤ rydde her hjemme. Det blir ganske rotete når jeg er syk og mannen er på jobbreise
¤ sove. Og våkne helt frisk igjen
¤ seile
¤ ta en langhelg i London. Eller Paris. Eller noe sånn
¤ handle. I begynnelsen av uka var det mye å velge blant. Nå er det litt tynt ...
¤ treffe venner og le høyt

Lage slike kanskje? Hvis jeg propper i meg litt flere Paracet og tar meg kraftig sammen?

4 kommentarer:

KoseligKoselig sa...

Hei jeg håper det går bedre og at du snart er helt restituert. En annen ting du kan gjøre er jo å finne flere nye podcaster på itunes og bare ligge under pledd og lytte. Øynene igjen og så bare nyter du å høre på noen :)
Jeg likte veldig godt podcasten til Leila Lindholm og Niklas Ekstedt, de to svenske kokkene vet du. Det ble mye detaljer om mat da, men jeg koste meg veldig med de. De har sluttet å blogge, men jeg håper de kommer tilbake :)

Jeg har også sett litt på sex and the city igjen, serien, og har i grunn samme mening som deg. Jeg følte at for meg var nå serien ferdig, jeg har sett den mange ganger og nå har jeg satt et punktum. En ny film derimot det venter jeg med glede på :)

Astrid sa...

I disse dager, med litt for mye jobb, studier og skader og sykdom i heimen, er det innmari deilig å kunne slappe av med noen serier på kvelden. Jeg lurer rett og slett på hvor du ser 11.22.63? Har veldig lyst til å se den nemlig.

Anaruh sa...

Astrid: jeg tar opp serien fra Fox (http://www.foxtv.no/), vet ikke om det er mulig å se den som nett-tv. Synes den er veldig bra :) Leste boken i fjor, og liker serien minst like godt. Pluss for at Stephen King er med på "laget"

Anaruh sa...

Mette: jeg hører mye på radioen og på lydbok. Men jeg er ikke så glad i å bare ligge på sofaen og stirre ut i lufta, så jeg blir litt rastløs likevel ...