torsdag 7. april 2016

10 ting man kan gjøre når april er grå og våt

Jeg er ikke den som pleier å klage på været, men i dag kjente jeg at jeg ble litt muggen over nok en dag med regn. Ikke for regnet i seg selv, men at yr driver og skyver noen solskinnsdager foran seg hele tiden. Da jeg sjekket på søndag skulle det bli fint fra onsdagen av (ok - i går ettermiddag var fin hos oss, det skal sies). I begynnelsen av uka var finværet forskjøvet til torsdag/fredag. Og nå ser jeg at det skal komme litt regn på lørdag også. Solskinnet ligger visst en 3-4 dager foran meg, og vi kommer aldri nærmere. Usj - nok til å bli litt grå i humøret av.

Men! Da får en bare utnytte sjansen, og heller gjøre ting som egner seg godt når april er grå og våt. Her er 10 forslag fra meg:

¤ sette i gang med forsåing av frø til sommerens hage/balkong/vinduskarm
¤ dra i svømmehallen, og ta badstue når du er ferdig å bade
¤ ta med en bok på kafé, og bestill varm kakao og en kanelbolle, og lat som om det er høst
¤ få unna noe av vårrengjøringen. Man kan f. eks høre på radio og rydde i klesskapet
¤ ha hjemmekino. Eller bedre: se en film på kino hvis man har mulighet til det
¤ bake brød/rundstykker/fylte horn osv, slik at man har litt god lunsjmat i fryseren
¤ ha hjemmespa om ettermiddagen. Gjerne med et langt bad
¤ gå eller løp tur i regnet. I verste fall blir man våt (men husk ull innerst, man vil jo ikke bli syk)
¤ jobbe inn litt fleksitid, slik at man kan ta litt tidligere fri når sola faktisk titter frem
¤ dra på shopping for å kjøpe inn de gøye tingene til båten. Og akkurat det skal jeg gjøre nå - juhu!

Slik vil jeg at kjøkkenutstyret i båten skal se ut. Ikea, altså!

Ingen kommentarer: