torsdag 21. april 2016

10 ting som gjør meg glad


Etter mange dager med tåkelagt hode og vekslende humør (hører jeg noen si PMS?), ser det ut til at gleden er tilbake. Jeg har jobbet ganske iherdig for å få det til, og det føles godt å lykkes. Jeg vet ikke om tingene på listen under har hatt direkte effekt, men det er i alle fall ting jeg gleder meg over, og - kanskje viktigst - de er her akkurat nå:

¤ en diger bukett peoner på stuebordet
¤ rosende ord fra sjefen på dagens medarbeidersamtale
¤ spennende "graveprosjekt" på jobben
¤ solskinn og varme. Som igjen har gitt så grønt og fint gress i hagen
¤ Hitchcockfilm som onsdagskino i går. Unnet meg potetgull og Pepsi Max med limeskiver til
¤ straks ferdig med to bøker. Som igjen betyr at jeg kan velge nye å begynne på
¤ avtale om å spise middag med venninne i morgen
¤ hyggelige kommentrer på bloggen. Er det lov å si at jeg har savnet dette litt i det siste?
¤ en spontan kaffe/is/cookie-stund med alle de seks morsomme kollegene mine
¤ og fremvisning av Else Kåss Furusets Donald-på-bussen-video. Lættis, som de sier her i Bærum


I ettermiddag skal vi ha familiegruppe - har ikke så veldig lyst på besøk - men etterpå skal jeg i alle fall belønne meg selv med en rolig lesestund og masse, masse te. Ha en fin torsdag, alle sammen!

12 kommentarer:

kaostroll sa...

Klart det er lov til å si man savner kommentarer. Det ser ut til å være det samme på de fleste blogger, vi blir dårligere til å legge igjen en hilsen.

Fjodorvenn sa...

Skal bli flinkere, jeg lover! Leser bloggen via rss-leser og klikker sjelden videre. Skammer meg! Sluker jo alt du skriver med stor glede!

Alina sa...

Elsker bloggen din, virkelig :) God helg!

Anonym sa...

Har blitt litt avhengig av bloggen din i det siste - blir inspirert av den hver dag :)

Hilde

Signe sa...

Flott, inspirerende blogg som det er lett å bli glad av!

Ragnhild sa...

Det er så godt når humøret snur igjen etter en liten "bølgedal"... Ha en flott dag!

Anaruh sa...

Oj - hei alle sammen! Så hyggelig å høre fra dere :D
Håper alle får en riktig fin fredag og en veldig god helg!

Dina sa...

Ja, det er lov å si at man blir glad av kommentarer! Skal kommentere mer:)

Ha en herlig fredag<3

Anonym sa...

Listebloggen er til stor inspriasjon!
Her er en liten liste over ting jeg gleder meg over (hermer etter deg):
Skal kjøpe nye blomster etter jobb (enten blir det noen rosa roser fra dagligvaren, eller så svinger jeg innom hagesenteret og kjøper tusenfryd :-)

Skal forberede familieselskap for eldste barnet. Koser meg med å dekke bord og pynte.

Skal bake gooood sjokoladekake til bursdagen.

Flott vær i dag! (men kaldt!)

Hele familien er friske. Etter en vinter og tidlig vår med enormt mye snørr&host, er det deilig at alle nå er friske.

Og innimellom små og trivielle gleder vil jeg nevne en stor glede: jeg er glad FOR mannen min, og jeg er glad I mannen min. Jeg er så glad for at vi er en familie! Ser at vi er i «skilsmissealderen» nå. Hører stadig om venner/kjente som går fra hverandre og hjem som splittes opp. Det gjør meg så trist på deres og på barnas vegne. Samtidig kjenner jeg på takknemlighet over egen familie.

Og så tilbake til det mer trivielle:
Glad for at det spirer og gror ute! Har plantet i krukker og kar hjemme, og det ser flott ut! Hagen er foreløpig mer planer enn realitet (nyanlagt), men har god tro på at det blir fint etter hvert. Å lage en hage er et flere-års prosjekt. :-)

God helg!
E

Anaruh sa...

Så fin liste, E! Og jeg likte særlig punktet om mannen din. Jeg skjønner godt hva du mener, og tenker at jeg skal gi min egen mann en ekstra klem i dag. Det er viktig å vise at man setter pris på hverandre, selv om man har det travelt med andre ting. Det er flest hverdager ...

God helg til deg også!

Dina: håper fredagen din er fin også - Husk å kjøpe vin ;)

Anonym sa...

Du har en veldig flott blogg, både med tanke på stemning, ord og bilder.
Takk til deg. Ble glad i dag da jeg så du hadde samme"stripekjole" som meg.

God helg !

Vh
Astrid

Anaruh sa...

Tusen takk Astrid. Og sant den kjolen er fin? Gleder meg til å bruke den med sandaler og bare legger om ikke så altfor lenge