mandag 18. april 2016

10 ting som hjelper mot muggent humør

Etter jobbdagens lille opptur, ble ettermiddagen tilsvarende blæh. I det jeg drar fra jobb bøtter det ned med så mye hagl at jeg må søke nødhavn (sommerdekk) et sted hvor 8 minutters parkering kom på grøssende 100 kr! Prøvde forgjeves å få tak i peoner (ref. setningen om belønning i forrige innlegg), men akk, nei.

I det jeg kom hjem ble jeg møtt av gråtende datter som fortalte at broen hadde falt i en bakke, og lå der og gråt ventet på hjelp (needless to say: overdramatisering til tusen, men kjipt likevel). Og sånn fortsatte ettermiddagen; misunnelse overfor mann som skal til London, oppvask, klesvask og i det hele tatt en skrikende mangel på glamour.

Men! Nå har tre timer gått, og muggenheten er så godt som over. Her er 10 tiltak som har hjulpet:

¤ mann som tok med seg begge barna på fotballtrening
¤ å ligge på sofaen å synes synd på seg selv
¤ meningsløs surfing på instagram og facebook
¤ en diger kanne Half Crown Perfection Blend fra Fortnum and Mason
¤ sitronkakerester fra helgen - yum!
¤ Hemingway
¤ en tur ut i hagen for å redde ting som holdt på å blåse bort, og plukke litt blomster
¤ frisk luft og sol
¤ synet av ryddig kjøkkenbenk og barnas ferdigsmurte matpakker til i morgen (takk, kjære!)
¤ kos og klemmer av mann og barn da de kom hjem fra trening


Nå har kveldsroen senket seg hjemme hos oss; siste barnet var i seng for to minutter siden. Nå skal jeg trekke mer te, og gå tilbake til Hemingwayboken jeg holder på med nå; To have and have not.

Ingen kommentarer: