fredag 29. april 2016

10 x akkurat nå

Mitt bidrag til båtinnredningen så langt: å finne fram fire mummikrus og to lysglass

Akkurat nå
¤ vasker jeg sengetøy. Orker egentlig ikke, men må få unna noe vask. Det flommer over!
¤ er det sol, men veldig kaldt ute
¤ reserverer jeg en diktsamling fra biblioteket
¤ skulle jeg helst vært og overtatt båten vår sammen med mannen
¤ har jeg hvitveis i en sukkerkrukke på bordet ved siden av meg
¤ gleder jeg meg til å bli skikkelig frisk
¤ er jeg sår rundt nesa etter alle rundene med snyting.
¤ hentet jeg en pakke i postkassa; jeg har vunnet en deilig kroppskrem fra Rå!
¤ leser jeg om hvilken jord jeg skal kjøpe til krukker og terrassekassen (som fremdeles er umalt ...)
¤ og akkurat der var klesvasken ferdig.

Etterpå skal jeg finne en pizzarest til lunsj, og kanskje se en episode av Derrick eller noe sånn. Det er jo tross alt fredag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Akkurat nå:
- venter jeg på at kontoret skal bli ferdigvasket
- drømmer jeg om tidlig helg
- skinner sola fra nesten skyfri himmel
- ligger vi an til varmerekord
- strømmer det kald luft inn vinduet, til tross for ovennevnte (ikke såååå varm mao!)
- skal jeg ta den siste "må ringe før helga"-telefonen
- tenker jeg at jeg virkelig burde bake tekjeks (mener jeg har lest om det på bloggen din?) og polarbrød
- har jeg lyst på is, men skal på kakebonanza i morgen (konfirmasjon)
- drikker jeg dårlig jobbkaffe (utrolig hva man venner seg til!)
- ønsker jeg deg god bedring og god helg
Wibecke

D sa...

Akkurat nå

-burde jeg lage nettsider (og gjør egentlig..)
-drikker jeg billig trakterkaffe, men drømmer om en deilig latte
-skal jeg hjem om 1 time! Gotta love 80% stilling
-tenker jeg på hva jeg skal gi i bursdagspresang i bursdagen jeg skal i i kveld
-har jeg lyst på en ny leppestift
-hører jeg på Jill Scott
-lengter jeg til sommerferie, og langhelg neste helg
-angrer jeg meg for at jeg sa ja til å lørdagsjobbe i morgen
-er jeg så klar for HELG! Ha en FIN en:)

Anaruh sa...

Wibecke: ja; tekjeks er jeg stor fan av. Har ikke lagt ut noen oppskrift, men pleier å bruke denne:

100 g romtemperet smør
120 g sukker
1 egg
180 g mel

Det blir også godt om du bytter ut litt av sukkeret med en-to ts med ekte vaniljesukker

Jeg har også veldig lyst til å lage disse en dag:

http://trinesmatblogg.no/2012/03/08/sitronkjeks-med-melisdryss/

Anaruh sa...

D: håper jobbingen går fort unna! God helg til deg også!