torsdag 19. mai 2016

10 sanger på dagens spilleliste

I går fant jeg en bugnende syrinbusk. Kanskje jeg må ut i lunsjen og plukke inn en kvast til kontoret?

God torsdag! Hos oss er det litt grått vær ispedd litt regn i dag, men det er mildt og godt, og jeg tror hagen trenger litt pause fra sola en dag nå. Jeg er uansett på kontoret, og jobber iherdig med å få unna ting som har ligget hos meg litt for lenge.

I tillegg har jeg som vanlig en tekopp (grønn te med sitrus fra Lipton) ved min side, og på Spotify snurrer en maispilleliste fra i fjor, eller noe sånn. Her er 10 sanger derfra:
  1. Seems like old times - Sarah Blasko
  2. Moonglow - Artie Shaw
  3. Is that all there is - Peggy Lee
  4. Reflecting lights - Sam Phillips
  5. Paper Aeroplane - Angus
  6. Valley of Deception - Madrugaca
  7. Mad about you - Hooverphonic
  8. Big in Japan - Ane Brun
  9. 2 Wicky - Hooverphonic
  10. Beetlebum - Blur
Sistnevnte sang er 9.-klassetur til Oslo, Freia sjokoladefabrikk, topper og kjoler med spagettistropper, Burgerking, klumpete "traktorsko" og den siste sommeren hvor barndomsvenninnen min og jeg var som erteris. Da høsten kom, og vi begynte på i hver vår klasse på videregående, hadde vi vokst oss ut av vennskapet som var basert på lek, Baywatchtyggis og sykkelturer til kiosken for å kjøpe smågodt. Litt vemodig å tenke på at det er snart 20 år siden allerede. Føles som i går vi lå på tepper i hagen under en diger blodbøk og spiste hjemmelaget saftis fra to digre krus med Ferrarier på ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint å lese! Den siste delen tok meg rett tilbake til barndommen og min barndomsvenninne. Tenker ikke ofte på henne, selv om hun var veldig viktig for meg i fem år. :)

Hilde

Anaruh sa...

Hei Hilde!

Takk for hyggelige ord. Tror mange har hatt barndomsvenner man bare har glidd litt fra etterhvert som skole, kjærester, studier, jobb, barn osv tar mer og mer plass i ens liv.

Jeg har ikke noe særlig kontakt med min venninne lenger, bare liking av hverandres bilder på facebook. Men det er greit; hun var en av de viktigste personene i mitt liv fra vi var ca 6 til 16. Etter det baserte man gjerne vennskap på andre faktorer enn geografisk nærhet ;)