tirsdag 24. mai 2016

10 sanseinntrykk som løftet dagen ca 1000 poeng

I lunsjen i dag gjorde jeg noe lurt. Etter å ha sittet med en dundrende hodepine og stive skuldre et par timer, kjente jeg at nå var det nok. Jeg tok en paracet, kjøpte med en latte fra jobbens kaffebar og gikk ut. Og selv om det bare var 12 grader, og selv om jeg ikke hadde annet enn en tynn cardigan og et lett skjerf å hive på meg, så føltes det SÅ bra! En sterk anbefaling herfra, der altså. Og for å friste enda litt til, skal jeg prøve å lokke fram følelsen for dere:

¤ frisk luft som bokstavelig talt blåste bort hodepinen (enten den, eller kombinasjon kaffe + paracet)
¤ duften av nyslått gress i parken
¤ og duften av syriner langs gangstien
¤ å sette seg på en benk, puste med magen og nyte varmen fra kaffen både i hendene og på innsiden
¤ det meditative synes av gjess som gikk rundt og gresset
¤ utsikt mot fjorden, og lyden av spredte måkeskrik
¤ en rusletur i strandkanten, blant storkonvall, gamle blåskjell og villrosebusker i knopp
¤ å la tanken på alt jeg må og burde bare fare. Jeg må faktisk ingenting. I alle fall svært lite …
¤ følelse av sommer, den kjølige temperaturen til tross
¤ å plukke med en syrinkvast inn på kontoret til en kollega som har kjøpt seg ny leilighet i dag

Kombinasjonen av sjø og syriner er intet mindre enn himmelsk!

3 kommentarer:

namnam sa...

Sånne avbrekk hvor man kan la hodet hvile og la sansene overta et lite øyeblikk, er noen ganger (eller ganske ofte) akkurat riktig medisin. Når det er litt for mye på flere fronter og hodet kverner 24 timer i døgnet er det godt å bli påminnet om hva som skal til for å lette på tåka. Så takk for det :)

KoseligKoselig sa...

Det hørtes bra ut!!! :)
Deilig å ta seg en pause sånn, vi ikke-røykere er ikke flinke nok til å gå ut som de røykerne. men det hender at jeg går en runde ut rundt huset her. det burde vi alle gjøre, hver dag :)

Anaruh sa...

Ja, ikke sant KoseligKoselig! Skal bli bedre på å gå ut og ta en luftepause fremover. fem minutter med frisk luft, en tur rundt kontorbygget og bare la tankene fly

namnam: i dag gikk jeg til toget med lydbok på øret, men oppdaget plutselig at jeg ikke fulgte med i det hele tatt; gåingen hadde fått tankene til å drive, og det var så deilig! Må komme meg ut på tur oftere!