mandag 2. mai 2016

10 ting å gjøre i uke 18

  1. skifte på sengene. Høy prioritet etter en uke med sykdom - ferdig
  2. jobbe litt overtid - utgår pga sykdom
  3. dra på frokostmøte på Litteraturhuset - utgår pga sykdom
  4. delta på styrmøte i hoppgruppa - ferdig
  5. innrede seilbåten. Det meste er på plass, men de fineste detaljene gjenstår - ferdig
  6. ta langhelg (planleggingsdag på fredag)  - ferdig
  7. hente bøker på biblioteket  - utsatt til over helgen
  8. handle inn noen nødvendigheter på klesfronten. Blant annet flere sokker - ferdig
  9. sjekke status på kirsebærblomstringen. Etter en uke innendørs er jeg helt ute av telling - ferdig
  10. begynne på malingen av terrassekassen, om jeg så må droppe søvn for å få det til - ferdig
Hvis jeg hadde hatt tid (og været var på min side), skulle jeg gjerne ha plantet litt mer i hagen også. Men forrige ukes snøbyger viste vel at det er like greit å vente litt til. Kjipt hvis ting skulle fryse i hel

I fjor på denne tid stod morelltrærne i full blomst

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Takk for oppskriften på tekjeks! Skal se om jeg får bakt i løpet av langhelga. Er det type "kjevle ei leiv på 0,5 cm, stanse ut runde kaker, stek i ca 10 min på 180 grader"?
Vi nyter fremdeles godværet selv om kaldt på natta, ingen blomster kjøpt her! Dog har hestehoven dukket opp! 😀
Håper uka di blir bra!
Wibecke

Anaruh sa...

Det er ti log med enklere! Rull deigen til ei pølse, og pakk inn i plast. La den avkjøles i kjøleskap i ca 30 min (kan ligge der lenge, så kan du steke ferske kjeks når du vil), og skjær pølsa i skiver (ca en halv cm tykke). Kjeksene legges på brett og stekes på 200 grader i ca 6 minutter. Lykke til!

Anonym sa...

Takk, du! Håper jeg rekker å bake tidlig på torsdag, slik at de kan nytes ute i solveggen i det uvanlige, strålende og gode været vi har i nord! Ha en fin dag!
Wibecke