onsdag 4. mai 2016

10 ting jeg skal pakke til vår første seilferie i egen båt

En salig blanding av varm sommer og iskald vår

Skip o'hoi! Det er straks klart for vår første seilferie i egen båt, og jeg gruegleder meg. Gleder meg fordi jeg vet at vi alltid har det så fint på seilferie, og fordi det er überstas med egen båt, gruer meg fordi jeg synes det er litt skummelt (litt som å dra hjem fra barsel med sitt første barn), og fordi formen ikke er helt på topp ennå. Men - det blir bra! Det er langhelg, værvarslet er svært lovende, og jeg skal straks dra fra jobb for å dra og handle og deretter hjem for å pakke. Her er 10 ting jeg må huske:
  1. både varmt ulltøy og t-skjorte og shorts
  2. badetøy og håndkle
  3. strikketøy og bøker
  4. den nye, fine tekannen min fra Marimekko
  5. og masse gode tekjeks. Og te så klart!
  6. rød neglelakk og leppestift for den maritime looken
  7. masse god mat og drikke; jeg skal ut og handle etter jobb
  8. solbriller og solkrem. Og så må jeg huske leppepomade med solfaktor
  9. pysj og varme raggsokker. Og Soreltøflene mine
  10. seiltøy, seilhansker og gummistøvler. Selv om det har meldt sol ...
I tillegg må jeg jo som alltid huske medisiner, mobillader, fotoapparat, toalettsaker, de nye tegnesakene jeg har kjøpt til barna og sikkert mye annet også. Stekepanne, for eksempel ...

2 kommentarer:

KoseligKoselig sa...

Ship ohoi og god tur :)

Anaruh sa...

Takk - vi har hatt en kjempehelg!