torsdag 30. juni 2016

10 halvårsforsett

Høsten 2016: Litt mer zen. Og ganske mye te /1/

Halve 2016 er straks unnagjort. Når skjedde det? Eller - jeg vet hvor tiden min har blitt av dette halvåret; jeg gjorde jo en slags oppsummering av dette tidlig i juni. Legg til over 40 leste bøker, følging av barn på trening, ukeshandling og klesvask, latterkuler med venninner, kulturopplevelser og en og annen treningsøkt, så er vi der. Men! Nå skriver jeg meg visst litt bort her, beklager!

Det jeg tenkte å dele i dette innlegget, er mine halvårsforsett. Her er 10 ting jeg har lyst til å fokusere på siste halvdel av året (i tillegg til alt det andre jeg nevnte over  - haha):

# tøye musklene mer. Litt hver dag. Og stå mer mens jeg jobber (har heve/senkepult)
# tilbringe mer kvalitetstid sammen med familien. Finne på aktiviteter oftere, helst ute
# gi bort ting vi ikke bruker. Og fylle opp med flere bøker i stedet :D
# være mer ute i frisk luft. Holde på sommerutevanene
# prøve nye ting. En ny middagsoppskrift, gå tur et sted jeg ikke har vært før, lese en ny forfatter
# være strengere på egen leggetid. I lengden går det ikke å nedprioritere søvn
# minne meg selv på forskjellen mellom å like noe og ha lyst på noe
# ta opp igjen fransken. Jeg ble litt sløv på dette da våren kom, men jeg har veldig lyst til å lære mer
# rydde opp i det digitale livet mitt. Antar at dette betyr å avfølge ganske mange på Facebook ...
# mer tid til å la tankene flyte, tid til å sortere inntrykk, tid til å stirre ut i lufta. Øvelse må til

Men aller først skal jeg ta en måneds ferie - hurra! Litt av den tiden skal jeg bruke på å reflektere litt mer over hva jeg bruker tiden min på, hva jeg kan kutte ut, og hva jeg vil ha mer av [ref et av bloggens første innlegg, og bakgrunn for sju års blogging: bevissthet rundt hva som skal til for at jeg skal trives i eget liv.

Stay tuned for en månedsmålsliste for juli, men etter det tror jeg det blir lite lister den kommende måneden. Årets ferie nytes best i frakoblet modus. Vi skrives i august, folkens!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håper du får en super ferie, A! Jeg gleder meg til min, men har 1,5 uke igjen. Det går fint! Skal nyte dagene! Og jeg tar rett og slett en copy-paste av lista di! De fleste punktene passer meg bra.
Ser fram til nye innlegg i august! :-) Digger bloggen din, som du vet! :-)
Wibecke

Anaruh sa...

Tusen takk for hyggelige ord, Wibecke! halvannen uke går (relativt) fort - kos deg med ferie når den tid kommer! Akkurat nå har jeg sendt alle si seng, mann og husgjester inkludert, og har sneket til meg litt potetgull og brus, og koser meg med blogging. Ferie på sitt beste!

Frøken Desibel sa...

Applauderer avgjørelsen om å logge av i ferien. Det betyr også at jeg ikke trenger å bruke den første arbeidsdagen etter ferien på å lese alle de fine og inspirerende listene jeg ikke har fått oppdatert meg på i juli:p

Nå tar jeg også veldig snart ferie her! T-0,5h. Håper jeg.

God ferie:)