fredag 10. juni 2016

10 helgeplaner

I dag vet jeg ikke helt hva som skjedde. Eller jo. Tenk deg følgende situasjon: du vet at mobilen din snart er tom for strøm; den har 6% batteri eller noe sånn. Og så helt plutselig er den nede på null i det du skal til å sjekke instagram neste gang. Den skrur seg av, og nekter å respondere før den har ligget på lading en god stund. Akkurat sånn var min morgen. Jeg har kjent på det hele uka - jeg var i ferd med å gå tom for batteri. Og da jeg våknet i dag tidlig, våknet jeg ikke likevel. Bare sovnet igjen, og husker ikke mer før jeg våknet på nytt klokka halv ti. Kunne lett ha lukket øynene og sovet videre, men fikk litt panikk for at jeg ikke hadde mobilen ved min side (den hadde bra med batteri, altså), og at jeg dermed kunne ha gått glipp av telefoner fra jobb. Heldigvis var ingen slik krise skjedd.

Resten av dagen har jeg brukt på biiiiittelitt jobbing, en tur på biblioteket, henting av sykt barn på SFO, piknik med henne under epletreet, og deretter en times soving i hagen. Jeg er rett og slett ganske sliten. Dessverre har jeg et par ting meg må gjøre i helgen, men utover det er planen å lade batteriene. Både mine og mobilens. Her er 10 planer for helgen:
  1. sove!
  2. kjøre datter i bursdag på Leos Lekeland
  3. følge sønn på hopptrening
  4. gå i familiegruppe (om en times tid)
  5. bake naan, og ha indisk aften
  6. drikke kaffe
  7. lese Kjartan Fløgstad
  8. koke rabarbrasyltetøy av årets siste stilker
  9. plukke en bukett hundekjeks
  10. lakke negler
Ønsker herved alle bloggens lesere en riktig fin fredagskveld; min tilbringes i sofaen enten med bok eller siste episode av 11.22.63. Eller sovende i senga fra klokka åtte :/

3 kommentarer:

Anonym sa...

Når kroppen sier i fra at den trenger søvn, for det var jo det den gjorde, så skal man høre på kroppen! Jeg skal også sove i helga, har hatt for mange sene kvelder og for mange tidlige morgener de siste ukene. I tillegg har jeg hangla i nøyaktig 1 måned nå. Nå skal tekoppen drikkes (twinings sitron og ingefær) og senga finnes.
I tillegg skal jeg strikke på babyteppe til kollega, ta noen avgjørelser på nye stuemøbler, husvask light, besøke kollega og jogge med yngstemann.
Ha ei god og avslappende helg! Sov masse!
Wibecke

Ida sa...

Huff, jeg håper helga di blir rolig og fin, til tross for noen gjøremål her og der. Høres ut som det hadde gjort seg med litt "dødtid", eller hva man skal kalle det. God helg!

Anaruh sa...

ja, denne helgen var såååå nødvendig! Jeg føler fremdeles for å gå og legge meg og sove mer, men er ikke like død som på fredag. Nå skal jeg slappe av med ny bok mens neglelakken tørker. Takk igjen for hyggelige ord, dere to <3 Ønsker dere en fortsatt fin søndag!