søndag 5. juni 2016

10 linjer om hagen - uke 22

sent en tordsagskveld i juni

Deilige sommerdager med fullt program. Eneste grunnen til å blogge i kveld er for å få dokumentert hageutviklingen, som går unna i superfart i denne varmen. Her er 10 oppdateringer siden sist:
  1. alle frukttrærne og bærbuskene er avblomstret. Ligger an til stor avling i år
  2. i dag plukket jeg den første New Dawn-rosen, og rynkerosene er godt i gang
  3. ny Austin rose av året: Crown Princess Margareta. Gleder meg til blomstring!
  4. klematisen har begynt å blomstre, rododendronen er i full blomst, men går mot slutten
  5. bedet på kjøkkensiden er dekket av rosa puter av floks. Akeleier og geranium blomstrer også 
  6. terrassen er nå full av blomster, potteplanter på sommerferie, og jeg har fått meg parasoll
  7. peonen min har nå 22 knopper, de største begynner å få farge
  8. stjerneskjermen jeg plantet i fjor holder på å springe ut, og lavendelplantene er fulle av knopper
  9. siste uken har jeg hatt både en ettermiddag i hengekøya og en kveld på terrassen - deilig!
  10. ting å gjøre: vanne, klippe gress, kantklippe, luke ugress, plante løker fra vårens inneplanter
Til slutt vil jeg si tusen takk for kommentarer og refleksjoner i forrige innlegg. Jeg skal få svart dere alle om ikke så lenge. Skal bare nyte søndagskvelden på terrassen først. Muligens vanker det et fotbad? Ha en fin kveld, alle sammen!

2 kommentarer:

Ida sa...

For en fin og koselig uteplass! Åh, jeg savner virkelig å ha hage når jeg leser oppdateringene dine. Ikke at jeg hadde hovedansvar for planting, luking og så videre da jeg bodde hjemme, men det er skikkelig stas å ha sin egen lille hageflekk.

Anaruh sa...

Mmm, i dag har jeg vært i hagen i hele ettermiddag; litt luking, litt blomsterplukking, litt beundring og glede over blomster som er på vei. Kanskje det blir hage på deg ved en senere anledning?

Og tusen takk for fine ord og hyggelig tilbakemelding! Blir i så veldig godt humør av respons, kjenner jeg :D