søndag 26. juni 2016

10 planer for Danmarksferien


Årets sommerferie starter på Jylland sammen med storfamilien; seks voksne og fem barn. Vi har selvfølgelig bestilt både fint vær og god stemning, og nå gleder jeg meg skikkelig til late Danmarksdager. Her er 10 ting jeg har lyst til å gjøre i løpet av den uken vi er der:

¤ bade på deilige, danske strender. Hvit sand og marehalm - nesten som på Cape Cod
¤ rusle i koselige småbygater
¤ spise en isvaffel med full pakke (kuleis, softis, flødebolle, guf og syltetøy)
¤ dra i Djurs sommerland og råkose meg sammen med de store barna våre
¤ spise røde pølser
¤ lete etter den sykt gode ferskenteen til Pickwick
¤ ta en bytur med svigerinne, og nyte en kaffe i fred og ro
¤ trekke meg tilbake til egen hytte med egen bok mens de andre voksne spiller kort
¤ kjøpe deilige hudpleieprodukter fra danske merker som Tromborg, Karmameju og Rudolph Care
¤ invitere til bursdagsfeiring for datter som fyller 7 år mens vi er der

Lyse og lette plagg i bomull og lin er alltid en vinner i feriekofferten. Essie og Mac sørger for farger

5 kommentarer:

Ida sa...

Åh misunnelig! Danmark er så fint! Kos dere masse når dere reiser :)

Anonym sa...

Kos med Danmarkstur... det oser av feriefølelse. Fin collage også. Jeg skal jobbe ennå noen uker, men tror liksom jeg har litt ferie når andre tar fri... - God tur

Vh Astrid

Anaruh sa...

Takk Ida og Astrid :)
Skal bli veldig godt med ferie nå. Har ikke vært på Danmarksferie siden jeg selv var barn (helgeturer til København foruten), så det blir ganske fint å ta med egne barn på en slik ferie

Astrid sa...

Vi skal også til Danmark. Hvor skal dere? Vi har leid hus på Morsø ved Limfjorden.

Anaruh sa...

Vi skal til et sted like utenfor Grenå. Vi drar sammen med mannens storfamilie, så jeg har ikke vært involvert i valg av feriehus og sånn, så jeg vet faktisk ikke akkurat hva stedet heter :p Men har sett bilder av lange hvite strender, så det blir helt sikkert nydelig!

God tur til Morsø!