fredag 17. juni 2016

10 ting å finne på i helgen

Jeg er fullstendig klar over at jeg stort sett bare lager lister over ting jeg skal (vil) gjøre, men  juni er kanskje årets travleste måned med alle sine avslutninger, barnebursdager, sommerfester og alt som skal være unnagjort før man tar ferie i juli. Jeg lover å komme sterkere tilbake med litt mer interessante og inspirerende lister så fort jeg finner tid og motivasjon.

Akkurat nå har jeg mentalt tatt helg. Vi har flyttedag på jobben, så jeg valgte å gjøre meg ferdig i går og har hjemmekontor i dag. Dvs - så langt i dag har jeg sjekket mail, og svart på to. Ellers hadde jeg en ekstra lang sovemorgen (disse lange, lyse kveldene gir meg jetlag av en annen dimensjon!) med påfølgende lang frokost og litt bok. Jeg har også pottet om en plante, ryddet litt og lagt en plan for 10 ting jeg vil gjøre i helgen:
  1. ta en overnatting i båten. Jeg blir så avslappet og fri med en gang vi legger fra kai. Ingen klesvask kan tas, tevann kokes i plystrekjele, det er bare å hoppe i fjorden når jeg vil bade, og vi koser oss skikkelig som familie med spill, bøker og kos på fanget
  2. spise lange og gode helgefrokoster. Gjerne med avis
  3. strikke videre på båttøflene mine. Snart ferdig med den ene. Men ingen hast; de trengs vel først uti september eller så. Nå er sjøen såpass varm at båtgulvet ikke er kaldt lenger
  4. bake til hageselskap på søndag
  5. spise jordbær. Kanskje finner jeg årets første kurv med norske?
  6. lakke negler. Hvis jeg har tid, blir det fransk manikyr
  7. bade i fjorden. Ref punkt 1. 
  8. lese videre i Jack the Ripper-boken jeg holder på med
  9. dra på kino sammen med venninne søndag kveld
  10. hente bøker på biblioteket. Hvis jeg rekker det før stengetid på lørdag
Til bursdagen i går lagde jeg gulrotkakemuffins, og av halve røra en liten gulrotkake til hageselskapet på søndag. Gjestene kan bare glede seg - det ble kjempegodt!

2 kommentarer:

Ann Karin sa...

Jeg synes listene dine er like inspirerende enten de handler om hva du skal gjøre eller hva du har gjort. Jeg liker faktisk spesielt de listene. De minner meg på ting jeg selv kan gjøre, samtidig som de gjør meg oppmerksom på tingene i livet som skaper minner og lykkelige øyeblikk.

Anaruh sa...

Hei Ann Karin, tusen takk for en veldig hyggelig kommentar! Og takk for at du minnet meg på at det er jo alle mest derfor jeg skriver blogg; den er først og fremst en minnebok, huskeliste og inspirasjonsbank for meg selv.