onsdag 8. juni 2016

10 ting som gjør en glad


å plukke blomster fra hagen, skogen, grøftekanten, enga og egentlig over alt
å kunne stryke ut en ting fra to-do-lista som har hengt over deg en stund
å ligge i gresset og se på at skyene beveger seg. Og bare det
å ta en annen vei enn vanlig til jobben. I dag tok jeg toget, og rakk å lese ut en bok
å spionere på to jenter som har turnøvelse i stua
å gå barbeint i gresset
å spontanlage amerikanske pannekaker med bacon og lønnesirup til middag
å skru av alt lys, og drikke avslappende urtete etter at alle andre har lagt seg
å gjøre litt kontorgym for å løse opp stive skuldre og verkende rygg. Pust dypt
å massere føttene med lavendelfotkrem rett før man legger seg

En annen ting som gjør meg glad, er å begynne på ny bok. Nå har jeg brukt halvannen måned på Jane Eyre, og bare kommet en tredjedel uti den. Jeg liker den veldig godt, men med dette tempoet mister jeg litt piffen. Har derfor (nesten) landet på en avgjørelse om å la den ligge litt, fram til høsten kanskje, og heller begynne på noe annet. Så nå skal ta meg en analog aften med ny bok, en tekopp, hjemmebakte sitronkjeks og muligens en diger bukett skjærsminer, hvis naboens busk har sprunget ut i løpet av dagen. Ha en superfin kveld alle sammen!

Ingen kommentarer: